Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien atkārtoti nepieņēma lēmumu par maksas dubultošanu Rīgas pašvaldības autostāvvietās, jo pieci opozīcijas deputāti atteicās piedalīties jautājuma izskatīšanā un nebija kvoruma.
Vēl nepieņem maksas dubultošanu Rīgas pašvaldības autostāvvietās (6)
Jautājuma izskatīšanā nepiedalījās deputāti Jānis Dinevičs (LSDSP), Mihails Kameņeckis ("Jaunais centrs"), Deniss Gorba (PCTVL), Ivans Ivanovs ("Dzimtene") un Sergejs Žuravļovs ("Dzimtene").
"Kamēr nav izveidota "park & ride" sistēma, tā ir naudas plēšanas politika," savu viedokli pauda Dinevičs. "Labums būs tikai dažām priviliģētām personām," uzsvēra Kameņeckis.
Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" valdes loceklis Egils Dīriņš savukārt skaidroja, ka domāts palielināt maksu, lai atslogotu pilsētas centru no satiksmes, nevis lai gūtu ienākumus.
Ievērojamus apgrūtinājumus satiksmei rada automašīnas, kas riņķo, meklēdamas stāvvietas. Tās ir aizpildītas vairāk nekā par 90%, bet vajadzētu samazināt līdz 80%, lai varētu atrast vietu, kur īslaicīgi apstāties, skaidroja Dīriņš.
"Jādarbojas tirgus ekonomikas principiem - pieprasījumam un piedāvājumam. Cenai jābūt tādai, lai automašīnas visu dienu pilsētas centrā nestāvētu un būtu vismaz 20% brīvu vietu," norādīja komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK).
Komitejas sēdē 30.novembrī Rīgas domes opozīcijas deputāti - Dinevičs, Gorba, Kameņeckis un Ivanovs - arī nolēma nepiedalīties jautājuma izskatīšanā, tādēļ nebija kvoruma.
"Tarifu palielinājums divas reizes ne ar ko nav pamatots. Ja nākamajā komitejas sēdē "Rīgas satiksme" izskaidros tarifu dubultošanas nepieciešamību, tad, iespējams, rīkošos savādāk," aģentūrai LETA toreiz savu viedokli pauda Dinevičs.
Jau ziņots, ka izstrādāti domes saistošo noteikumu grozījumi, kuri paredz dubultot stundas tarifa likmi par Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu lietošanu.
Grozījumi "Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumos" paredz, ka par pašvaldības autostāvvietu izmantošanu būs jāmaksā arī sestdienās no plkst.9 līdz 17.
Galīgais lēmums būs jāpieņem domes sēdē.
Teritorijā, kuru ierobežo K.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela un 13.janvāra iela, paredzēta divu latu stundas tarifa likme. 1,60 lati stundā būs jāmaksā teritorijā, kuru ierobežo Eksporta iela, Hanzas iela, Pulkveža Brieža iela, Dzirnavu iela, K.Valdemāra iela, Lāčplēša iela un Marijas iela.
1,20 latu maksa stundā paredzēta teritorijā, kuru ierobežo Hanzas iela, K.Valdemāra iela, A.Briāna iela, Tallinas iela, A.Čaka iela, Matīsa iela, Valmieras iela, Satekles iela, Dzirnavu iela, Puškina iela, Krasta iela un 11.novembra krastmala.
Pārējās pašvaldības autostāvvietās Rīgas pilsētas teritorijā grozījumi paredz 0,80 latu stundas tarifa likmi.
Mēneša abonēšanas maksa paredzēta 180 lati, bet iedzīvotājiem, kuru dzīvesvieta deklarēta attiecīgā ielas posma sarkano līniju robežās, - no 23,68 līdz 47,36 latiem mēnesī.
Projektā piedāvāts iedzīvotājiem iegādāties iedzīvotāja mēneša abonementu ar 90% atlaidi vai novietot transportlīdzekli bez maksas ēkai blakus esošajā maksas autostāvvietas zonā, bet ar laika ierobežojumu - līdz 30 minūtēm.
Maksas autostāvvietas lietotājam par autostāvvietas lietošanu darba dienās no plkst.8 līdz 20 un sestdienās no plkst.9 līdz 17 jāmaksā atbilstoši attiecīgajā zonā noteiktajai stundas tarifa likmei, paredzēts noteikumu grozījumos.
Transportlīdzekļu skaita un satiksmes intensitātes palielināšanās dēļ, kā arī ņemot vērā vispārējo cenu pieaugumu valstī - pašreizējie tarifi noteikti 1999.gadā - un lielo bezmaksas stāvvietu lietotāju īpatsvaru, netiek sasniegts noteikumos definētais mērķis: uzlabot satiksmes plūsmu Rīgā, norādīja "Rīgas satiksmes" pārstāvji. Stāvvietas ielu teritorijās arvien vairāk tiekot izmantotas ilglaicīgai, nevis īslaicīgai transportlīdzekļu novietošanai.