Krasta ielas asfaltēšana Bauskā noritēja neparedzēti ātri – divās dienās segums tika uzklāts. Pagājusi nedēļa kopš darbu pabeigšanas, bet daļā pilsētas iedzīvotāju nav rimusi neizpratne par paveikto, dzirdama pat neapmierinātība.
Darīt var, bet labi nav
Kad par to uzzināju, šķita, kārtējā baušķenieku "vaukšķēšana", kurai nereti nav nekāda loģiska pamata. Kad pats devos jaunasfaltēto ielu apskatīt, arī man, šajā procesā pilnīgi neiesaistītai personai, radās vairāki jautājumi, šaubas par darbu kvalitāti, varbūt pat lietderību. Mani, tāpat kā ikvienu, izbrīnīja, ka ielas vidū pārdesmit metru garumā asfalts nav uzklāts. Mašīna traucas pa jauno asfaltu, tad piebremzē, jo brauktuvei apmēram centimetru desmit ir kritums, tālāk jābrauc pa sen klātu grubuļainu asfaltu. Tad atkal kāpums, un turpinās jaunais asfalts.
Senāk Krasta ielā bija grants segums. Pirms vairākiem gadiem dažu privātmāju īpašnieki nelielu ielas posmu asfaltēja par saviem līdzekļiem. Bērnu drošībai bija izbūvēti arī ātrumu ierobežojoši vaļņi. Tieši šis, jau krietni padrupušais ielas posms palicis neskarts, radot komisku iespaidu par ielu kopumā.
Skaidro Domes izpilddirektors J. Mičulis: "Visu noteica nauda. Bauskā strādāja uzņēmuma "Šlokenbeka" tehnika. Lai to ātri dabūtu šiem darbiem, izstrādājām tā saucamo mazo projektu – līdz 10 000 latiem. Īsais konkurss, viss notiek daudz raitāk, tāpēc arī šo ielu varējām asfaltēt." Speciālists teic, ka rūpīgi pētīts, kādus darbus veikt, ko atlikt, lai kopējās izmaksas nepārsniegtu noteikto summu. Tāpēc agrāk asfaltētais posms atstāts tāds, kā bija. Kad būs vairāk naudas, tur varēs uzklāt jaunu melno segumu.
"Kāds bija pasūtījums, tā arī darījām," bilst projektu vadītājs Juris Krupinskis, kad viņam vaicāju, kāpēc visā ielas garumā nav ieklāts noturīgs šķembu pamats. Vietām pielabots brauktuves profils, iztērējot tam tikai 30 kubikmetru šķembu, un tad liets virsū asfalts. Darbu vadītājs Gundars Mengots skaidro, ka šajā ielā agrāk ir sabērts pamatīgs šķembu klājums, tāpēc viņš uzskata, ka darbs paveikts labi, nav notikusi naudas izšķērdēšana. Tāpat domā arī J. Krupinskis, apgalvojot, ka asfalts stāvēs ne tikai garantijas laiku, divus gadus, bet krietni ilgāk.
Par Krasta ielas savdabīgo asfaltēšanas tehnoloģiju, kad melnais segums klāts, iepriekš neveidojot jaunu, noturīgu grants pamatni, vaicāju kādam citam ceļu būves speciālistam, kurš nav iesaistīts šajos darbos. Edmunds Zonbergs atzīst, ka pilsētas ielās, kur nav intensīva kravas auto satiksme, tā varētu darīt. Viņš arī saprot pašvaldību, ka ne viss paveikts tās pašas naudas trūkuma dēļ. E. Zonbergs domā, ka te nevarētu būt nelietderīga līdzekļu izšķērdēšana, kādu laiku jau asfalts kalpos. Labi nav, īsti saimnieciski arī ne, bet darīt tā var, secina ceļu būves speciālists.