Vācijas federālās zemes Ziemeļreinas-Vestfālenes tiesnesis pārstājis sodīt par braukšanas ātruma pārsniegšanu pieķertos cilvēkus, paziņojot, ka fotoradari bieži uzstādīti nepamatoti un pašvaldības tos vienkārši izmanto savu budžetu piepildīšanai, vēsta tīmekļa laikraksts "The Local".
Vācijas tiesnesis atsakās sodīt ātruma pārkāpējus (50)
Herfordas pilsētas tiesnesis Helmūts Krēners pagājušās nedēļas laikā bez soda palaidis 42 šoferus, kuri tiesā bija ieradušies saistībā ar atļautā ātruma pārsniegšanu.
Tiesnesis apņēmies ātruma pārkāpējus nesodīt
Tiesnesis paziņojis, ka tas ir tikai attaisnošanas viļņa sākums, jo viņš ar fotoradariem pieķertos nesodīs, līdz Vācijas likumdevēji nebūs pārskatījuši, kā, kāpēc un kur šie līdzekļi tiek izmantoti.
"Vai [radara kameras] attiecas uz ceļu drošības palielināšanu vai uz pavisam ko citu?" žurnālam "Stern" atzīmējis 62 gadus vecais tiesnesis. "Jautājums ir, vai šie radari visupirms nav veids, kā pašvaldībām nodrošināt darba vietas un nopelnīt naudu."
Pēc viņa teiktā, ātruma pārsniedzējiem uzliktie naudas sodi katru gadu mērāmi vairāku simtu miljonu eiro apmērā.
"Nevis palielina drošību, bet izspiež naudu no braucējiem"
Tiesneša pienākumus Krēners pilda jau vairāk nekā 30 gadus. Pēc viņa domām, lai panāktu, ka pašvaldības radarus izmanto ceļu drošības palielināšanai, nevis vienkārši naudas izspiešanai no braucējiem, likumdevējiem ir jānāk klajā ar skaidriem noteikumiem radaru izvietošanai.
Krēners kritizēja arī likumīgo pamatojumu, kas atļauj uzņemt ātruma pārkāpēju fotogrāfijas vai fiksēt tos videoierakstos. Šāda prakse balstoties uz pretterorisma likumiem, ko tiesnesis uzskata par neattaisnojamu.
Vai tiesneša lēmumu nemainīs, vēl nav skaidrs
Vēl nav skaidrs, vai Krēnera tiesā no soda izbēgušajiem pārkāpējiem tiešām nekad nebūs jāmaksā soda nauda vai jārēķinās ar soda punktiem savos vadītāju ierakstos.
Kaimiņos esošās Bīlefeldes prokuratūra paziņojusi, ka plāno izmeklēt šīs masveida attaisnošanas un, iespējams, Krēnera lēmumus pārsūdzēs.
"Mēs vēl nekad iepriekš neesam redzējuši tādu lietu kā šī," laikrakstam "Die Welt" izteicās prokuratūras pārstāvis.
Vācijas automobiļu asociācija ADAC tiesneša rīcību vērtējusi visai skeptiski, par nesaprātīgu nodēvējot viņa uzstājību, lai tiktu skaidri noteikti radaru izvietošanas principi.
Tas ļautu izveidot radaru karti un praktiski dotu cilvēkiem atļauju ātruma pārkāpšanai, jo braucēji skaidri zinātu radaru atrašanās vietu un pārējā ceļa posmā varētu droši pārkāpt likumā atļauto ātrumu, skaidro ADAC pārstāvis Markuss Šēpe.