Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Auto pircējs sūdzēs tiesā "Skandi Motors"

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kāda uzņēmuma pārstāvis Vjačeslavs, veicot jauniegādātas automašīnas ekspertīzi, konstatējis, ka no auto tirgotāja „Skandi Motors” nopirkta nevis pavisam jauna, bet gan bojāta automašīna. Tas atklājies tikai tad, kad autoservisā pārbaudīja miglas lukturi. Pircējs nolēmis auto dīleri sūdzēt tiesā, savukārt „Skandi Motors” notikušajā saskata uzņēmuma nomelnošanu un arī nolēmis tiesāties.

Vjačeslava uzņēmums jau bija iegādājies vairākas „Hyundai” markas automašīnas no izplatītāja Latvijā – „Skandi Motors”. Sadarbību bija plānots turpināt, taču to pārtraucis kāds nepatīkams atklājums. Tā kā kaut kas bija atgadījies ar vienas jauniegādātās automašīnas miglas lukturi, tā tika aizvesta uz autoservisu, vēstīja LNT raidījums „Tautas balss”.

Ekspertīze pārsteidz klientu

„Servisā mums paziņo, ka mašīna ir sista,” apgalvoja Vjačeslavs. Miglas lukturi bijuši līmēti ar superlīmi. „Pēc tam palūdzām, lai veic ekspertīzi. Tur veica pilnu mašīnas analīzi, un vairākās vietās bijusi deviņas reizes lielāka krāsas kārta, nekā vajadzētu,” turpināja auto pircējs.

Veiktajā auto ekspertīzē secināts, ka automašīnas viena puse pamatīgi bojāta un kāds it kā mēģinājis noslēpt pēdas, tomēr tas nav izdevies tik veiksmīgi. Vjačeslavs raidījumam pauda neizpratni, kā tik liela mēroga auto tirgotājs - „Skandi Motors” varējis nekaunīgi pārdot automašīnu kā jaunu, ja tā pirms tam bijusi bojāta.

„Pirms tam es biju pilnīgi pārliecināts: ja mūsu valstī iepērcies salonā, tad tu savā īpašumā iegūsti jaunu mašīnu. Tas taču ir autosalons, kur mašīnas nonāk pa taisno no ražotāja, un cilvēki tās var droši pirkt.

Bet izrādās, ka patiesībā mēs iegūstam kaut kādu otrreizējās pārstrādes produktu,”

atzina Vjačeslavs.

"Skandi Motors": Pārmetumi ir nepamatoti

Turpretim „Skandi Motors” valdes loceklis Ainārs Liljē sarunā ar „Tautas balsi” pauda viedokli, ka viņa uzņēmumam ir nevainojama reputācija un šie pārmetumi ir nepamatoti. Uzņēmums jau saņēmis pretenziju no šā klienta.

Liljē atzina:

„Protams, šī situācija mums ir šoks. Mēs nevaram pieļaut un saprast, ka tas ir bijis mūsu vainas dēļ.

Viennozīmīgi mēs, protams, gribētu šai automašīnai veikt ekspertīzi un paši no savas puses pārliecināties, kādi tur ir bijuši bojājumi un fakti minēti iepriekš veiktajā ekspertīzē.”

Auto dīleris norāda, ka noteikti neesot pārdota iepriekš sista automašīna un šos pārmetumus varot uzskatīt par „Skandi Motors” nomelnošanu.

„Šos faktus īstenībā ir ļoti grūti pierādīt - vai klients cenšas apmelot vai kaut kādā veidā cenšas izspiest kaut kādus līdzekļus par šo gadījumu, vai tas ir viņam bijis apzināti vai neapzināti, to ir ļoti grūti pateikt,” komentēja Liljē.

Klients nobraucis 10 000 km

No „Skandi Motors” nopirktajam auto ekspertīze veikta 3,5 mēnešus pēc iegādes, kad tai bijis jau desmit tūkstošu kilometru nobraukums. Automašīna jau bijusi ekspluatēta, un tad veikta Vjačeslava minētā ekspertīze.

Lai arī „Skandi Motors” sazinājies ar klienta advokātu un informējis, ka līdz apstākļu noskaidrošanai savu vainu neatzīs, tomēr uzņēmums gatavs labprātīgi nomainīt auto pret citu. Tas tiktu darīts reputācijas dēļ, taču Vjačeslavs no šā piedāvājuma atteicies, informēja „Tautas balss”.

Tā vietā Vjačeslavs nolēmis tiesāties pret „Skandi Motors”. To pašu grasās darīt arī otra puse. Arī Liljē atzina, ka vērsīsies tiesā.

„Mums jau nav citas izejas. Tad jau šeit visi sāks viens otru apmelot vai mēģinās izspiest vai kaut kādā veidā nomelnot oficiālos auto izplatītājus, tādējādi uzliekot viņiem par pienākumu mainīt mašīnas, kuras paši klienti vai klientu draugi, vai paziņas vai nomas gadījumā kāda trešā persona ir bojājusi,” sacīja Liljē.

Skatīt pievienoto video.

Tēmas

Uz augšu