Facebook ieviesīs seju atpazīšanu fotogrāfijām (31)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Flickr/miss pupik

Pasaules lielākais sociālais tīkls "Facebook" gatavojas ieviest seju atpazīšanas funkciju, kas palīdzēs lietotājiem savu fotogrāfiju krājumiem pievienot birkas ar fotogrāfijās redzamo cilvēku vārdiem, raksta informācijas tehnoloģiju portāls "News.com".

Portāls raksta, ka "Facebook" lietotāji katru dienu saviem personīgiem albumiem pievieno ap 100 miljonu fotogrāfiju un aptuveni līdzīgu skaitu birku, kas identificē attēlos redzamus cilvēkus. Balstoties uz agrāk pievienotām birkām un attēlos redzamo seju analīzi, "Facebook" tagad automātiski pētīs jaunus albumiem pievienotus foto un piedāvās tiem pielikt birkas, balstoties uz līdzību ar agrāk ieliktās fotogrāfijās redzamām sejām.

Tas praktiski nozīmē - ja lietotājam ir vairākas fotogrāfijas, kur viņš vai viņa atrodas kopā ar "Jāni", pamanot, iespējams, Jāņa sejas vaibstus jaunā bildē, "Facebook" prasīs, vai fotogrāfijai pielikt birku "Jānis".

Kā raksta "News.com", jauno funkciju ieviesīs tikai nākamnedēļ un sākotnēji tā būs pieejama 5% no "Facebook" lietotājiem ASV. Atsaucoties uz "Facebook" pārstāvju teikto, lietotājiem būs iespējams attiekties no funkcijas vai to bloķēt.

Seju atpazīšanas tehnoloģija nav jauna. Biznesa portāls "Nozare.lv" ir konstatējis, ka ar "Apple" datoriem komplektā piedāvāta fotogrāfiju glabāšanas programma "iPhoto" jau ilgāku laiku piedāvā šādu funkciju, kas pēc fotogrāfijās redzamu personu identificēšanas "ar roku" sāk meklēt un piedāvāt citus attēlus, kur redzama tā pati persona.

Datu drošības eksperts un firmas "Datoru drošības tehnoloģijas" mārketinga direktors Valdis Šķesters pauž bažas par jauno funkciju. Tehnoloģija, ja to izmanto tiesībsargājošas iestādes vai ļaundari, dara iespējamu atrast saiknes starp cilvēkiem caur foto albumiem un izdarīt secinājums, kas var radīt nepamatotas nepatikšanas "Facebook" lietotājiem.

Kā teorētisku piemēru sarunā ar biznesa portālu "Nozare.lv" Šķesters minēja iespēju, ka kāds cilvēks ievieto fotogrāfiju, kur atrodas tuvumā, piemēram, Nīderlandē par pedofiliju apsūdzētajam cilvēkam no Latvijas. Tā var būt fotogrāfija, kas radusies nejauši vai nevainīgā situācijā.

Cits piemērs - "Facebook" lietotājs ieskenē un augšuplādē vecu fotogrāfiju no tikšanās ar Saūda Arābijas studentiem 70.gadu beigās, kur cilvēks atrodas blakus kādam "Osama".

"Šāda jauna tehnoloģija ir kā āmurs. Ar to var sist naglas, bet arī pats sev uzsist pa pirkstiem," sacīja Šķesters, piebilstot, ka tā ir kārtējais piemērs, kā pamazām tiek drupināts jebkāds privātums interneta vidē.

"Nozare.lv" konstatēja, ka seju atpazīšanas funkcija "iPhoto" foto krātuvē ik pa laikam kļūdās, sajaucot cilvēkus un piedāvājot pielikt kāda cilvēka vārda birku, piemēram, attēlam, kurā redzams pret mājas sienu atsliets ASV skārda miskastes apaļais vāks, uz kura metāla bojājumi, rokturis un dažādas ēnas veido abstraktas "sejas" kontūras.

Tiek lēsts, ka patlaban "Facebook" ir gandrīz 600 miljoni lietotāju. "Facebook" dibinātājs, 26 gadus vecais Marks Cukerbergs pasludināts par nedēļas žurnāla "Time" šā gada cilvēku.

Komentāri (31)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu