Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

«Hesburger»: Vasaras sezonā ātrās ēdināšanas nozarē izteikti jūtams darbinieku trūkums

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Postimees

Vasaras sezonā ātrās ēdināšanas nozarē izteikti jūtams darbinieku trūkums, informēja Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes «Hesburger» attīstības direktore Ieva Salmela.

Viņa atzīmēja, ka darbaspēka trūkums un bieža kadru mainība ēdināšanas nozarē vienmēr bijusi aktuāla problēma, taču vasarā tas izjūtams īpaši pastiprināti. «Īpaši tas ir atkarīgs no restorāna lokācijas vietas, piemēram, Rīgā un Jūrmalā vasaras mēnešos cilvēku skaits vairākkārtīgi palielinās, kā arī no papildu konkurences apstākļiem vasaras sezonā un jauniešu motivācijas [strādāt],» sacīja Salmela.

Viņa skaidroja, ka kaut arī sezonālām darba vietām ir priekšrocības, noslēdzoties sezonai, lielākoties beidzas arī darba attiecības. Turklāt vasarā atveroties sezonālajām kafejnīcām un āra terasēm, darba meklētāju vidū novērojama tendence meklēt darbu tur, kur papildus darba algai iespējams saņemt dzeramnaudu. «»Hesburger» šāda prakse nepastāv, tāpēc tā darba meklētāju auditorija, kas šo vērtē kā primāro faktoru, savas darba gaitas uzsāk citviet,» uzsvēra «Hesburger» attīstības direktore.

Viņa sacīja, ka «Hesburger» efektīvai klientu plūsmas apkalpošanai pilsētās, kur vasarā īpaši manāms tūristu pieplūdums, piemēram, Rīgā, Jūrmalā un Liepājā, uzņēmums palielina darbinieku skaitu. Tomēr viņa atzīmēja, ka katram restorānam un tā atrašanās vietai ir sava darba specifika, ko nevar attiecināt uz visu restorānu darbību un kas jāņem vērā, plānojot darba resursus. «Piemēram, Ventspilī īpaši izjūtam kopējo iedzīvotāju skaita samazinājumu pilsētā, tāpēc jaunu darbinieku piesaiste ir īpaši izaicinoša,» uzsvēra Salmela.

Pēc viņas paustā, «Hesburger» darbinieku trūkumu vērtē kā izaicinājumu, jo nereti nākas saskarties arī ar jauniešu motivācijas trūkumu strādāt, kas var atsaukties uz klientu apmierinātības līmeni ar personālu. «Mums kā ikvienam darba devējam ir būtiski nodrošināt ērtu darba vidi un iespējas augt, tāpēc arī ieguldām investīcijas savu darbinieku motivācijas programmās,» norādīja «Hesburger» attīstības direktore.

Jau vēstīts, ka «Hesburger» biznesa attīstībā Latvijā šogad plāno investēt kopumā 5,5 miljonus eiro, tostarp paredzēts izveidot piecus jaunus restorānus.

«Hesburger» pārdošanas apmēri 2017.gadā Baltijā sasniedza 67,88 miljonus eiro, tostarp Latvijā pārdošanas apmēri pieauga par 13,3%, sasniedzot 22,47 miljonus eiro, Lietuvā - par 30,1%, sasniedzot 23,43 miljonus eiro, bet Igaunijā - par 8,3%, sasniedzot 21,98 miljonus eiro.

Ar zīmolu «Hesburger» darbojas 470 struktūrvienību deviņās valstīs, un uzņēmuma darbinieku skaits pārsniedz 6700. Baltijas valstīs ir 139 «Hesburger» restorāni un tiek nodarbināti vairāk nekā 1700 darbinieku.

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu