Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Facebook darbinieks, kuram bija jāseko līdzi Zakerberga imidžam, noturējies vien pusgadu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Teviss Makginns - cilvēks, kurš pagājušajā gadā iekārtojās darbā Facebook. Viņš bija iecerējis, ka nodarbosies ar mārketinga pētījumiem, taču tā vietā viņam tika dots uzdevums sekot līdzi Facebook dibinātāja Marka Zakerberga imidžam, tas ir, noskaidrot, kāda ir sabiedrības attieksme pret viņu.

Būtībā Makginnam dienu no dienas bija jāseko līdzi, kā mainās Zakerberga publiskais veidols atkarībā no viņa izteikumiem. Šādus darbiniekus parasti izmanto politiķi, lai veidotu iespējami pozitīvāku tēlu, taču uzņēmēji, pat lielāko kompāniju vadītāji, ja arī lieto šādus pakalpojumus, tad tikai laiku pa laikam, vēsta tīmekļa medijs Meduza.io.

Tīmekļa vietnei TheVerge.com, Makginns atklājis, ka viņa pienākumos bijusi mērķgrupu veidošana visā pasaulē, lai noskaidrotu, vai ļaudis uzticas Zakerbergam, kādēļ mīl viņu un vai vispār par viņu ir dzirdējuši. Makginnam nācās vērtēt ne tikai Zakerberga publiskās uzstāšanās, bet arī reakciju uz viņa paziņojumiem, ko Facebook dibinātājs regulāri ievieto savā kontā. Tāpat Makginnam bijis jāvērtē, kāda bijusi cilvēku reakcija uz Zakerberga piknika tiešraidi tīmeklī. Citiem vārdiem sakot, Zakerbergs vēlējās zināt, kā sabiedrībā tiek uztverta ikviena viņa darbība.

«Facebook ir Marks,» sacījis Makginns. Pēc viņa domām, 33 gadus vecajam Zakerbergam ir bezprecedenta vara pār divus miljardus cilvēku lielo sociālā tīkla auditoriju, kādas nav nevienam prezidentam. Nostrādājis pusgadu šajā uzņēmumā, Makginns darbu pametis, jo uzskata, ka Facebook pasauli padara tikai sliktāku.

«Nostrādāju tur sešus mēnešus un sapratu, ka, pat atrodoties iekšienē, es nevaru ietekmēt Facebook. Es nevaru mainīt kompānijas vērtības un tur valdošo kārtību. Biju pārāk optimistisks,» sacījis Makginns.

Tai pašā laikā savu pētījumu rezultātus Makginns neatklāj. Arī Facebook viņa darbu nekomentē, taču piebilst, ka kompānija sabiedrības attieksmi pret Zakerbergu vērtē aptuveni divus gadus.

2017.gadā Zakerbergs apņēmās apmeklēt katru ASV štatu un tikties ar tā iedzīvotājiem. Zakerberga braucieni vairāk atgādināja tradicionālos ASV prezidenta amata kandidātu braucienus pie vēlētājiem. Tādēļ pat sāka klīst baumas, ka Facebook dibinātājs ir nolēmis kandidēt vēlēšanās.

Svarīgākais
Uz augšu