«Vai jūs ticat Dievam?» šādu jautājumu, visticamāk, kaut vienu reizi ir dzirdējis gandrīz ikviens no mums – no nepazīstamiem cilvēkiem parkā, tirdzniecības centrā vai gluži vienkārši uz ielas. Portāla TVNET krievu valodas versijas žurnāliste nolēma «iet tālāk» un šā jautājuma sakarā apmeklēt vairāku Latvijā darbojošos sektu «sanāksmes», līdzi ņemot arī slēpto kameru. Projekta «Uzmanību, sektas!» otrajā rakstā portāla žurnāliste stāsta par letāliem iznākumiem gadījumos, kad cilvēki atteikušies no tradicionālās medicīnas, cerot uz izdziedināšanu, par «partnerību» un «oficiālo Dieva pārstāvi», kā arī par tiešsaistes dievkalpojumiem un lūgšanām.
Organizācijas «AntiSekt» pārstāve Svetlana Krilova, kura nodarbojas ar bijušo sektu un kultu sekotāju psiholoģisko reabilitāciju, stāsta, ka gandrīz ikviens no mums ir sastapies, piemēram, ar eleganti tērptiem Jehovas liecinieku pārstāvjiem, kas zvana pie mūsu dzīvokļu durvīm un uzrunā mūs uz ielas, lai parunātos ar mums «par radītāju» un iedotu dažus bukletus. Gadu gaitā esam pieraduši ignorēt uzaicinājumus aprunāties par Dievu vai to, kā glābt savu dvēseli. Tomēr mūsdienās šāda veida organizācijas izmanto arvien jaunas metodes jaunu sekotāju vervēšanai. Bieži vien vērojamas arī tādas situācijas, kad cilvēks pārāk vēlu pamana, ka jau ir iesaistījies sektā.
«Patīk» un «dalies»
«Dalies ar šo publikāciju [sociālajos tīklos], ieliec mūsu interneta lapai «patīk», apmeklē semināru-konferenci un saņem ekskluzīvu dāvanu» - metodes, ko auditorijas piesaistīšanai jau gadiem izmanto skaistumkopšanas saloni, tūrisma kompānijas, interneta veikali un citi uzņēmumi, šobrīd aktīvi izmanto arī sektas.
Daudzām reliģiskajām organizācijām ir savi «YouTube» kanāli, tās veido «podkāstus», dalās ar motivējošiem citātiem un stāsta par saviem jaunumiem un sasniegumiem teju visos sociālajos tīklos.