Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

No lidostas līdz Rīgas centram ar taksometru – vairāk nekā € 30; prasa risinājumu (26)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Jau kādu laiku sociālajos tīklos ļaudis dalās ar viedokļiem par to, ka taksometrs no lidostas «Rīga» izmaksā vairāk nekā ierasts. Kāds «Twitter» lietotājs norādījis, ka šāds brauciens no lidostas līdz Vērmanes dārzam izmaksājis 38 eiro. Tikmēr ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (V) nosūtījis vēstuli vairākām atbildīgajām valsts institūcijām, aicinot risināt «taksometru jautājumu» Rīgas lidostā.

Pievienota 6. rindkopa

Rinkēviča vēstule adresēta satiksmes ministram Uldim Augulim (ZZS), ekonomikas ministram Arvilam Ašeradenam (V), lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētājai Ilonai Līcei, Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktorei Baibai Vītoliņai, Konkurences padomes priekšsēdētājai Skaidrītei Ābramai un Ārvalstu investoru padomes Latvijā valdes priekšsēdētājai Zlatai Elksniņai-Zaščirinskai.

«Vēstulē atbildīgajām valsts institūcijām aicināju risināt «taksometru jautājumu» Rīgas lidostā, tas ir valsts reputācijas, tūrisma attīstības un investīciju piesaistīšanas jautājums,» sociālajā tīklā norādījis Rinkēvičs.

Ministrs vēlas vērst uzmanību uz situāciju lidostas teritorijā saistībā ar taksometru sniegto pakalpojumu kvalitāti un pieejamību. Rinkēvičs vēstulē norādījis, ka vairākkārt saņēmis rakstiskas un mutiskas sūdzības par taksometru sniegto pakalpojumu kvalitāti no Latvijas iedzīvotājiem un ārvalstu viesiem, kuri ielido lidostā.

Viņš arī norāda uz piemēru, kad no lidostas pasažieriem, īpaši ārvalstu tūristiem, par braucienu līdz Rīgas centram tiek prasīta nesamērīgi augsta maksa par veikto pārvadājumu. Turklāt pieguļošajā lidostas teritorijā ir vērojams liels skaits taksometru, taču pasažieriem, kuri ielido, ilgi jāgaida taksometrs, skaidro Rinkēvičs.

Ārlietu ministrs arī vērsa uzmanību, ka 2017.gada 23.marta Augstākās tiesas Administratīvo lietu departamenta spriedums paredz, ka lidostai ir uzlikts par pienākumu demontēt automātisko barjeru, kas atrodas lidostas teritorijā piekļūšanai taksometru stāvēšanas joslai pie lidostas termināļa, kur pasažieri ierodas Rīgā jeb pie atlidošanas.

Ekonomikas ministrijas (EM) pārstāve Evita Urpena norādīja, ka šodien ministrijā ir saņemta ārlietu ministra Edgara Rinkēviča (V) vēstule, kurā viņš aicina risināt «taksometru jautājumu» Rīgas lidostā. Taču EM to vēl nav izvērtējusi. Līdz ar to EM varēs sagatavot komentāru tad, kad tā būs izanalizējusi situāciju.

Ziņots, ka, pildot Administratīvās tiesas lēmumu, no 2017.gada 6.septembra taksometru līnija starptautiskajā lidostā «Rīga» iekļauta īstermiņa autostāvvietā P1.

Lidostas vadība iepriekš kritizēja tiesas pozīciju, uzsverot, ka attiecīgais lēmums saistībā ar ierobežoto piekļuvi taksometru stāvēšanas joslai lidostas teritorijā ir pretrunā ar starptautiskajiem un nacionālajiem normatīvajiem aktiem par civilās aviācijas drošību un tas ne tikai būtiski ietekmēs lidostas darbu, bet arī apdraud Latvijas kā Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) līgumslēdzējvalsts saistību izpildi.

Tāpat lidostā «Rīga» uzsvēra, ka taksometri lidostā rada nopietnus ceļu satiksmes traucējumus, proti, traucējumus rada lielais taksometru skaits, kas vienlaikus mēģina izmantot bijušo tā saukto taksometru līniju, kurai atbilstoši tiesas lēmumam ir brīva piekļuve ikvienam transportlīdzeklim.

Maijā lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētāja LNT raidījumam «900 sekundes» pavēstīja, ka sūdzību skaits par taksometru sniegtajiem pakalpojumiem starptautiskajā lidostā «Rīga» pieaug. «Sūdzību skaits pieaug ar katru dienu. Ir apkrāpti klienti, klientus neved uz īsajiem maršrutiem, piemēram, uz Mārupi klientus neved, klibo čeku izdošana, kā arī klibo godīga cena, bet mēs šajā gadījumā neko nevaram darīt,» sacīja Līce, norādot, ka tiesas lēmums liedz lidostai sakārtot situāciju.

Svarīgākais
Uz augšu