Tiek prognozēts, ka jau 2022. gadā elektromobiļa un tradicionālā auto cenas izlīdzināsies,
arī uzlādes punktu tīkls būs līdzvērtīgs benzīntanku tīklam šodien, bet ar vienu uzlādi nobraucamais attālums būs pieaudzis vairākkārt.
Tomēr arī šodienas satiksmes drošības stiprināšanas instrumenti ir jāpilnveido, un nevaram paļauties tikai uz nākotnes mobilitātes revolūciju. Uz Latvijas ceļiem šobrīd darbojas 12 pārvietojamie un 60 stacionārie fotoradari, 40 netrafaretās policijas mašīnas, trafaretās policijas automašīnas, un šogad vēl tiks uzstādīti 40 stacionārie fotoradari, tātad kopumā tie būs 100. Ceļu policisti strādā ar pārnēsājamiem ātruma mērītājiem, un
tiek plānots ieviest ātruma kontroli, aprēķinot vidējo braukšanas ātrumu konkrētā ceļa posmā.
Tātad ir nopietns tehniskais aprīkojums, lai īstenotu ātruma kontroli, kas būtiski ietekmē satiksmes drošību, jo pētījumi rāda, ka neatbilstoši izvēlēts ātrums ir viens no izplatītākajiem satiksmes negadījumu cēloņiem.
Ātruma kontrole ir cīņa ar sekām, tomēr ne mazāk svarīga ir izpratnes ieaudzināšana gan par satiksmes noteikumu nozīmi, gan kopumā par drošu, tolerantu un tālredzīgu dalību ceļu satiksmē, kas aprakstīta FIA satiksmes drošības Zelta likumos. Tādēļ svarīgi satiksmes drošību apgūt, jau sākot no skolas sola, runāt par to mājās ģimenē ar bērniem un rādīt savu personisko priekšzīmi.
Tomēr tehniskais aprīkojums un satiksmes dalībnieku sagatavošana nav vienīgie satiksmes drošības balsti, jo vēl taču ir droši un kvalitatīvi ceļi, drošas gājēju pārejas, gājēju tilti un tuneļi, pretējās braukšanas joslas atdalošie elementi un cita veida infrastruktūra. Ņemot vērā to, ka šobrīd daudzās ar satiksmes drošību saistītās valsts budžeta pozīcijās pietrūkst līdzekļu,
ir nepieciešams visu iekasēto soda naudu par satiksmes noteikumu pārkāpumiem atgriezt atpakaļ uz ceļiem,
tātad ieplānot tieši tajās izdevumu pozīcijās, kuru mērķis ir satiksmes drošības uzlabošana.
Tādējādi apvienojot šodienas satiksmes drošības stiprināšanas veidus ar izaicinājumiem, kurus mums piedāvās nākotnes bezpilota mobilitāte, ir iespējams panākt, lai ceļu satiksmē nebūtu bojāgājušo.
Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir vairāk nekā 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 145 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.