WhatsApp dibinātāji pamet Facebook un atsakās no $1,3 miljardiem

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: ScanPix. TVNET kolāža

Attiecības starp WhatsApp un Facebook vadību itin nemaz nevar dēvēt par labām. Domstarpības starp ātrās saziņas lietotnes dibinātājiem un Facebook vadošajām personām ir tik lielas, ka WhatsApp vadība ir pieņēmusi lēmumu pamest Facebook, pie viena zaudējot kompānijas akcijas 1,3 miljardu ASV dolāru vērtībā.

Kā zināms,

2014.gadā Facebook iegādājās WhatsApp par 19 miljardiem ASV dolāru, noteikti cerot gūt labumu no darījuma.

Tomēr tieši labuma gūšana kļuva par klupšanas akmeni un radīja milzīgas nesaskaņas starp WhatsApp vadītājiem Janu Kūmu un Braienu Aktonu un Marku Zakerbergu un Šerilu Sandbergu, kas savukārt pārstāv Facebook.

WhatsApp šobrīd ir ap 1,5 miljardiem lietotāju, un Facebook vērtē šīs aplikācijas monetizēšanas iespējas, izmantojot mērķētās reklāmas, kuru eksponēšanai tiek izmantoti lietotāju personīgie dati un informācija par viņu paradumiem internetā. Facebook šī metode strādā lieliski - pēc The Wall Street Journal informācijas tā

nodrošina 97% no pasaulē visvairāk lietotājus savākušā sociālā tīkla ienākumiem un kompānijas tirgus vērtībai ir palīdzējusi pārkāpt pustriljona dolāru slieksni.

WhatsApp izveidotājs: Facebook ir jālikvidē

WhatsApp dibinātājiem šāda lietotāju datu izmantošana, nemaz nerunājot par reklāmu izvietošanu mobilajā lietotnē, nav pieņemama, tādēļ viņi nolēmuši pamest mātes kompāniju, ziņo CNet.com. Aktons no Facebook aizgāja pirmais 2017.gada novembrī un negūs ienākumus no akcijām 900 miljonu dolāru vērtībā.

Kūms par aiziešanu paziņoja 2018.gada aprīlī, bet faktiski kompāniju pametīs augustā. Viņš negūs labumu no 2 miljoniem Facebook akciju 400 miljonu vērtībā.

CNet.com vēsta, ka

Kūmam un Aktonam bijis jāpaliek kompānijā vēl līdz novembrim, lai iegūtu visas šīs akcijas 1,3 miljardu vērtībā.

Papildus tam The Wall Street Journal, atsaucoties uz kompānijām tuvu stāvošām personām, ziņo, ka atšķirības bijušas arī WhatsApp un Facebook uzskatos par to, kādai jābūt darba videi. WhatsApp darbiniekiem tuvāks bijis klusums, kamēr Facebook mītnē valdot skudru pūžņa atmosfēra. Facebook darbiniekos savukārt esot bijis jūtams aizvainojums, ka WhatsApp birojos ir lielāki galdi un labākas labierīcības.

Svarīgākais
Uz augšu