Skanstes tramvaja projekta realizācijā eksperte mudina ņemt vērā riskus

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Jānis Škapars/TVNET

Skanstes tramvaja līnijas projekta realizācijā nevajadzētu būt pārāk lieliem optimistiem un jāņem vērā iespējamiem riski, šodien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē sacīja Finanšu ministrijas (FM) pārstāve Diāna Rancāne.

Ierēdne komisijas sēdē sacīja, ka kopumā plāni ir diezgan optimistiski, bet, piemēram, iepirkums par būvprojektu kavējas. Situācija gan nav kritiska, taču FM aicinātu nebūt pārāk lieliem optimistiem, jo riski iespējami arī nākotnē. «Negribētos, lai mānam sevi,» sacīja Rancāne. Viņa arī piebilda, ka pašlaik ir iespēja pagarināt projektu līdz 2023.gadam.

Komisijas priekšsēdētājs Andris Bērzinš (ZZS) taujāja par to brīdi, kad būs noteikti skaidrs - būt vai nebūt projektam. FM ierēdne norādīja, ka kritisks posms varētu būt šā gada augusts. Ja tajā laikā netiks noslēgts līgums par tramvaju iegādi, tad no Kohēzijas fonda nebūs pieejami 4,3 miljoni eiro.

Komisija vienojās, ka septembrī atgriezīsies pie šī jautājuma, uzklausīs FM, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izvērtējumu par projektu.

VARAM parlamentārais sekretārs Jānis Eglīts (VL-TB/LNNK) informēja deputātus, ka ministrija nosūtījusi vēstuli Rīgas domei ar lūgumu izvērtēt riskus saistībā ar pēdējā laikā notikumiem.

Rīgas domes Pilsētvides attīstības pārvaldes vadītāja Ilze Purmale norādīja, ka «ABLV Bank» iecerētais «New Hanza» kvartāls bija plānots tikai kā 11% no Skanstes teritorijas. Vienlaikus viņa pauda nožēlu, ka problēmas varētu piemeklēt ieceri par Laikmetīgās mākslas muzeja būvniecību, kas bija viens no «enkurobjektiem» šajā apkaimē. Purmale uzsvēra, ka pašlaik nav indikāciju, ka citiem attīstītajiem būtu kādas problēmas.

Purmale skaidroja, ka Skanstes apkaime ir prioritārās attīstības teritorija un iecerētā tramvaja līnija ir «tramvajs caur Skansti, nevis tramvajs uz Skansti». Tikmēr pašvaldības SIA «Rīgas satiksmes» pārstāvji pauda, ka ir optimistiski par projekta īstenošanu. Piemēram, pašlaik notiek iepirkuma dokumentācijas sagatavošana ritoša sastāva iepirkumam, kuru plāno izsludināt šomēnes.

Kā ziņots, Skanstes tramvaja līnijas būvprojekta laikā ir plānota 3,6 kilometru garas jaunas tramvaja līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, kā arī esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija apmēram trīs kilometru garumā līdz pilsētas centram.

Tāpat plānota atbilstošas energoapgādes nodrošināšana, proti, jaunas apakšstacijas izbūve, vienas esošās rekonstrukcija un jauni kontakttīkli. Projekts paredz arī aptuveni 11 jaunu pieturvietu izbūvi un 12 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi, kā arī ielu rekonstrukciju atsevišķās vietās, vietējās brauktuves izbūvi, inženierkomunikāciju pārcelšanu un satiksmes vadības sistēmas izbūvi.

Svarīgākais
Uz augšu