Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

«Taxify» kritizē taksometru darbības esošo kārtību lidostā «Rīga»

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Zane Bitere/LETA

Taksometru izsaukšanas platforma «Taxify» kritizē taksometru darbības esošo kārtību lidostā «Rīga» un norāda uz vienotu taksometru darbības standartu trūkumu, uzsverot, ka tas grauj Rīgas tēlu un rada haosu nozarē kopumā, aģentūrai LETA teica «Taxify» pārstāvji.

Platformas pārstāvis Latvijā Juris Krūmiņš atzīmēja, ka viena no pagājušā gada skaļākajām ziņām taksometru nozarē bija Rīgas lidostas «atvēršana», kas turpmāk ļauj šo zonu izmantot jebkuram taksometru pakalpojumu uzņēmumam. Pēc viņa teiktā, potenciālās negatīvās situācijas ir uzskatāmas par lielu risku.

«Šī iemesla dēļ «Taxify» iekšējā politika paredz, ka sistēmā esošajiem vadītājiem ir aizliegts iebraukt lidostas maksas terminālī un tur gaidīt pasažierus un potenciālos klientus. Pasažieru uzņemšana notiek tikai lidostas augšējā stāvā un tikai gadījumā, ja klients ir izsaucis taksometru, izmantojot aplikāciju. «Taxify» interesēs noteikti nav vadītāju pastāvīga darbība lidostas terminālī, jo tā nav mūsu prioritāte,» skaidroja Krūmiņš.

Viņaprāt, patlaban manāmi pietrūkst vienotu kvalitātes standartu, kas kontrolētu taksometru darbību lidostas teritorijā, un tas grauj nozares reputāciju kopumā. «Ilgtermiņā mēs noteikti atbalstītu risinājumu, kas sakārtotu šo vidi,» piebilda Krūmiņš.

Viņš uzsvēra, ka atļauja ikvienam taksometram iebraukt lidostā sniedz iespēju negodīgiem pārvadātājiem veikt manipulācijas ar skaitītājiem un piekopt citas krāpnieciskas darbības, ar ko visbiežāk saskaras tieši ārzemju viesi, kuri ierodas Rīgā un meklē iespējas ātrāk un ērtāk nokļūt līdz pilsētas centram. Tāpat esošā situācija apgrūtina pasažieru ikdienu, jo, tā kā par iebraukšanu lidostas terminālī ir jāmaksā, vadītājiem nav izdevīgi īsie braucieni un līdz ar to klienti bieži vien tiek sūtīti pie nākamā vadītāja, kas būtu gatavs viņus uzņemt. Arī netīras automašīnas un nelaipni vadītāji neesot nekāds retums.

Kā ziņots, pildot Administratīvās tiesas lēmumu, no pagājušā gada 6.septembra taksometru līnija starptautiskajā lidostā «Rīga» iekļauta īstermiņa autostāvvietā P1.

Lidosta gan kritizējusi tiesas pozīciju, uzsverot, ka attiecīgais lēmums saistībā ar ierobežoto piekļuvi taksometru stāvēšanas joslai lidostas teritorijā ir pretrunā ar starptautiskajiem un nacionālajiem normatīvajiem aktiem par civilās aviācijas drošību un tas ne tikai būtiski ietekmēs lidostas darbu, bet arī apdraud Latvijas kā Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) līgumslēdzējvalsts saistību izpildi.

Tāpat lidosta «Rīga» uzsvēra, ka taksometri starptautiskajā lidosta «Rīga» rada nopietnus ceļu satiksmes traucējumu. Proti, traucējumus rada lielais taksometru skaits, kas vienlaikus mēģina izmantot bijušo tā saukto taksometru līniju, kurā atbilstoši tiesas sprieduma tagad ir brīva piekļuve ikvienam transportlīdzeklim.

Starptautiskā lidosta «Rīga» ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. No lidostas «Rīga» ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 60, bet vasaras sezonā - uz gandrīz 90 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības. 2016.gadā lidosta «Rīga» apkalpoja vairāk nekā 5,4 miljonus pasažieru - gandrīz 45% no kopējā Baltijas valstu pasažieru skaita.

Svarīgākais
Uz augšu