Cik lielam jābūt motoram vieglajā auto? Atbilde ir: pa četriem cilindriem vienmērīgi sadalītiem 1,6 litriem, bet ar nosacījumu, ka ir turbokompresors. Nu, tā kā kompaktajai raķetei Peugeot 308 GTi.
Pirmie iespaidi: spriganais Peugeot 308 GTi
Dizains
Līdz ar sportiskāko no 208.sērijas automobiļiem Peugeot modeļu nosaukumos atkal tiek izmantots GTi. Tāds ir arī koši sarkanajam Peugeot 308, kam vienas nedēļas nogales laikā tik ļoti iepatikās būt ar mani, ka šķīrāmies diezgan negribīgi.
GTi emblēmas, kas izvietotas uz bagāžnieka vāka un priekšējiem spārniem, nav tie akcenti, kas atklāj mašīnas būtību.
308 GTi pat ar aizklātiem uzrakstiem nespēj noslēpt sportisko dabu
un jau iztālēm liek nojaust, ka braukšana būs azartiska. No standarta 308 izmēģinātajam auto ir atšķirīgs priekšējais bampers ar pamatīgiem gaisa savācējiem, radiatora režģis, kura taisnstūra elementi simbolizējot rūtoto finiša karogu (interesanti, kādēļ nav kvadrāti), sarkans zīmola nosaukums virs lauvas emblēmas, 19 collu diski ar zemprofila riepām un galvenais sportiskā izskata atribūts - divas prāva diametra izplūdes caurules aizmugurē. Pie tam abas ir funkcionālas.
Skaidrs, ka liela nozīme ir arī krāsai, kas pēc izvēles pieejama
kombinācijā ar melnu aizmugurējās daļas noformējumu un auto var padarīt vēl interesantāku un atskatīšanās vērtāku.
Salonā
Pirmais, kas «krīt» acīs, atverot Peugeot 308 GTi, ir zīmolam raksturīgais instrumentu panelis pretējos virzienos strādājošām ciparnīcu bultiņām, kurā jāskatās pāri stūres ratam. Cik ir sanācis braukt ar lauvas zīmola automobiļiem, kam ir šis jaunais i-Cockpit risinājums, sajūsmā neesmu. Šajā auto koncepcija turpretī iederas tīri labi.
Sportiskā stūre ar trekno GTi uz apakšējās malas, sarkanās vīles un kontrastējošā ādas perforācija kalpo tikai izskatam.
Tas, kas patiesi labi iederas šajā auto, ir stūres nelielais diametrs. Ja parastā 308 ar 100 zirgspēku dīzeli mēģinājums šādā veidā imitēt sportiskumu šķiet nevietā, tad GTi modelim stūrīte ir tieši laikā.
Cilvēkam, kurš ir nolēmis kļūt par 308 GTi pilotu, ir sagatavota gan vizuāli pievilcīga, gan ērta, gan arī mašīnas raksturam piemērota sēdvieta. Identisks sēdeklis ir arī viduskonsoles otrā pusē, taču tas, kurš atrodas pretī stūrei, viennozīmīgi ir labāks. Tikai druknākiem ļaudīm varētu šķist par šauru. Bet, tā kā man ar to problēmu nav, vismaz pagaidām, vieta pie stūres ir labi piemērota, lai ar šo auto brauktu pēc nozīmes. Kopumā no ergonomikas viedokļa auto ir ērti lietojams, tikai
dzīšanās pēc tīra dizaina priekšējā paneļa vidusdaļā un visu funkciju salikšana multimediju sistēmā šķiet neliela kļūda.
Bet, kā jau esmu teicis iepriekš, ar laiku pie skārienjutīgajām pogām gan jau pierod un navigēšana saskarnes apakšlīmeņos vairs nesagādā grūtības.
Starp citu, arī aizmugurē sēdēt ir ērti, bet bagāžnieks pat ir krietni lielāks nekā klases etalonam VW Golf - veseli 470 litri.
Tehnika
Kā jau minēts ievadā, Peugeot 308 GTi ir četru cilindru motors ar 1,6 litru darba tilpumu un turbokompresoru. Pateicoties tam,
mazā dzinēja jauda ir 272 ZS, bet griezes moments sasniedz 330 Nm.
Ja pārsvarā interesējas par Bugatti, Ferrari vai Koenigsegg, tas nešķiet daudz, tomēr kompaktklases automobilim no Francijas vairāk pat nevajag. Trijās dienās, ko pavadīju ar šo auto, viens no jaukākajiem brīžiem bija apsēšanās un dzinēja START pogas nospiešana, pēc kā no aizmugures atskan dobjš burkšķis. Pilnīgi dabisks, nevis kā dažos citos auto - sintētisks un caur skaļruņiem.
Kad vēsā ziemas rītā beidzot ir uzsilis ātrumpārslēga masīvais alumīnija uzgalis, braukšana ar 308 GTi ir tīrākā bauda.
Paātrinājums liek nepārtraukti vērot spidometru un lūkot pēc kārtības sargiem,
mazā stūre nav jāgroza daudz, un tā dod iespēju auto novirzīt tieši tur, kur nepieciešams. Labāk to gan varētu novērtēt slēgtā teritorijā, nevis uz slidenas ielas Rīgā.
Lielie diski un plānās riepas ir moderna mūsdienu ielas sporta auto neatņemama sastāvdaļa. Ne jau tāpēc auto ātrāk brauc, taču smukāk izskatās gan. Turklāt Peugeot ir izdevies rast balansu starp sportisku stingrumu un gaitas komfortu.
Pat nobraucot no asfaltēta ceļa, 308 GTi ar nelīdzenumiem tiek galā tīri labi.
Nesalīdzināmi labāk par 10 gadus senā pagātnē braukto Peugeot 207 RC, kam, šķiet, atsperu nebija vispār.
Un kas vēl būtiski, manā aptuveni 200 kilometru izbraucienā pa pilsētu un aiz tās robežām, kā arī borta datora ierakstos par pēdējiem aptuveni 2000 kilometru, vidējais patēriņš ir 8,5 litri uz 100 kilometriem. Nav peļami auto, kas līdz 100 paātrinās 6 sekundēs. Interesentus varētu atbaidīt vienīgi bāzes cena, kas ir ap 31 tūkstoti eiro jeb aptuveni divreiz augstāka nekā visprastākajam 308.
Tehniskie dati
Dzinējs | 1,6 THP |
Jauda | 272 ZS @ 6000 rpm |
Griezes moments | 330 Nm @ 1900 rpm |
0-100 km/h | 6 sekundes |
Vmax | 249 km/h |
Patēriņš pilsētā | 8,1 l/100 km |
Patēriņš ārpus pilsētas | 4,9 l/100 km |
Vidējais patēriņš | 6 l/100 km |
Garums | 4253 mm |
Platums | 1804 mm |
Augstums | 1446 mm |
Riteņu bāze | 2620 mm |
Degvielas tvertne | 53 mm |
Pašmasa | 1205 kg |
Bagāžnieks | 470 – 1309 l |