Bet bateriju energoietilpība nav vienīgais jautājums, ar ko jāstrādā. Ja elektroauto ar pieklājīgu nobraucamo attālumu pēc pilnas bateriju uzlādes jau tagad ir realitāte, tad autopilots, uz kuru varētu pilnīgi paļauties, ir tāla nākotne. Esmu braucis ar vairākiem auto, kuri
patstāvīgi spēj noturēties savā joslā un, ievērojot drošu distanci, seko priekšā braucošajam auto.
Bet, vai tas ir īsts autopilots? Tas nozīmē, ka tehnoloģijas ir un tās darbojas, taču automobiļu ražotāji nav gatavi visu atbildību uzvelt mašīnai, ja notiktu negadījums, tāpēc mūsdienu autopiloti patstāvīgi darbojas vien neilgu laiku un nepārtraukti vēlas pārliecināties, vai pie stūres sēdošā persona neguļ. Ja rodas aizdomas, ka cilvēks neinteresējas par to, kas notiek uz ceļa, auto pīkst, rāda brīdinošus simbolus un pat var apstāties ielas vidū.
Nissan norāda, ka tuvākajā nākotnē nekas nemainīsies un vadītājs varēs atlaist rokas no stūres, taču vērība tāpat būs jāsaglabā un jāspēj ārkārtas situācijā atbilstoši rīkoties. Iemesls ir gluži vienkāršs -
nav iespējams paredzēt visas situācijas, kas var atgadīties uz ceļa, un attiecīgi ieprogrammēt autopilota algoritmu.
Atšķirības starp cilvēkiem un auto Nissan eksperti ilustrē ar vienkāršām situācijām, kas satiksmē ik dienas vērojamas visā pasaulē. Piemēram, ja privātmāju rajonā starp mašīnām uz ielas izripo bumba, skaidrs, ka tai, visdrīzāk, sekos bērns un autovadītājs palēninās gaitu. Autopilota rīcība šajā gadījumā ir neparedzama. Ja auto priekšā izskries bērns, bet prognozējamais bremzēšanas ceļš izrādīsies pārāk garš, lai pagūtu apstāties pirms viņa notriekšanas, kā autopilota smadzenes liks rīkoties? Turpināt braukt taisni vai tomēr novirzīties uz trotuāru, kur tobrīd ies vecāka gadagājuma tantiņa? Ne vienmēr dilemma autopilota prātā radīsies, kad iesaistīts cilvēks. Tādas var veidoties arī vienādas nozīmes krustojumos, piemēram, vietās, kur saplūst vairākas brauktuves un visām galā ir STOP zīme. ASV šādi krustojumi ir ļoti izplatīti un braukšanas secība notiek nevis pēc labās rokas principa, bet gan vadoties pēc tā, kurš transporta līdzeklis krustojumam piebraucis pirmais. Kas notiks, ja tas, kurš piebraucis pirmais, minstināsies? Vai autopilots sapratīs, ka tiek palaists? Cilvēks saprastu.