Daļa cilvēku ir bažīgi par maksājumu drošību ar bezkontakta karti, taču Mārtiņš Smilga apliecina, ka terminālu drošības sistēmas izveidotas tādas, ka nauda tiks noņemta tikai vienu reizi, neraugoties uz to, cik reizes karte tiks pietuvināta terminālam.
«Vai šādas tehnoloģijas aizvietos cilvēku? Nē, jo veikals ir kā dzīvs organisms, tāpēc nedomāju, ka mazināsies vajadzība pēc cilvēkresursiem. Pat pie pašapkalpošanās kasēm ir konsultants, kas palīdz neskaidrību gadījumā, un arī ierastās kases tāpat ir noslogotas, jo cilvēki ar lielu pirkumu skaitu visbiežāk dodas norēķināties tur, nevis paši skenē vairāk nekā desmit preču,» stāsta veikala pārstāvis.
Aizvien izplatītāka kļūst preču pasūtīšana uz mājām, un arī šajā jomā veikalu tīkls aktīvi strādā, taču šeit funkcijas ir nodalītas – Maxima Latvija nodrošina preces, savukārt to pasūtīšanu un loģistiku nodrošina uzņēmums Barbora. «Šis segments arī strauji aug – katru mēnesi ir par 10% vairāk reģistrēto lietotāju, kas vēlas paši izvēlēties pārtiku internetā un to saņemt pie savas mājas durvīm. Dati demonstrē, ka šādi pasūtīta pārtikas groza svars tuvojas 30 kilogramiem, un šāds pakalpojums ir īpaši vērtīgs tiem cilvēkiem, kuriem ir grūtības vai nav laika doties uz veikalu, piemēram, jaunajām māmiņām,» atklāj veikala pārstāvis.