Spēcīgā vēja ietekmē atsevišķos novados gaisvadu elektrolīnijās ir iegāzti koki un ieķērušies nolauztie koku zari, izraisot elektroapgādes traucējumus klientiem, informēja «Sadales tīkla» pārstāve Tatjana Smirnova.
Atsevišķos novados spēcīgā vēja dēļ traucēta elektroapgāde
Piektdien ap plkst.15 lielākie elektroapgādes traucējumi ir klientiem Limbažu, Saulkrastu, Inčukalna, Gulbenes, Engures, Siguldas novadā. «Sadales tīkls» veic aktīvu darbu, lai klientiem elektroenerģijas piegādi atjaunotu pēc iespējas ātrāk, norādīja Smirnova.
Viņa skaidroja, ka elektroapgādes traucējumus galvenokārt izraisa spēcīgā vēja ietekmē bojāti gaisvadu elektrolīniju balsti, elektrolīnijas vados iegāzti koki un ieķērušies koku zari, kas pārrauj elektrolīniju vadus.
Šodien, kad Latvijas teritoriju šķērso spēcīgs vējš, «Sadales tīkls» aicina iedzīvotājus ievērot elektrodrošības noteikumus - būt uzmanīgiem elektroapgādes infrastruktūras tuvumā un ievērot elektroierīču drošas lietošanas noteikumus.
Savukārt Līgo svētku laikā «Sadales tīkls» pastiprināti uzraudzīs situāciju elektrotīklā un sekos līdzi meteoroloģiskām prognozēm, lai neatkarīgi no laika apstākļiem nodrošinātu klientiem nepārtrauktu, drošu un kvalitatīvu elektroapgādi, norādīja Smirnova.
Līgo svētkos «Sadales tīkls» aicina ievērot maksimālu piesardzību, atrodoties gaisvadu elektrolīniju tuvumā, īpaši spēcīgā vēja laikā. Jāņem vērā, ka spēcīga vēja ietekmē gaisvadu elektrolīnijas vados var iegāzties koks vai ieķerties vēja nests zars, pārraujot elektrolīniju vadus un radot apdraudējumu dzīvībai.
Konstatējot bīstamu situāciju, «Sadales tīkls» aicina rīkoties atbildīgi un notikuma vietai netuvoties, bet zvanīt uz «Sadales tīkla» diennakts bezmaksas bojājumu pieteikšanas tālruni 8404.
Gadījumos, ja tiek traucēta elektroapgāde, iedzīvotāji aicināti sniegt informāciju, zvanot uz diennakts bezmaksas bojājumu pieteikšanas tālruni 8404. Ja bojājums ir vidējā sprieguma elektrotīklā un klienti ir norādījuši savu mobilo tālruni vai e-pastu operatīvās informācijas saņemšanai, par reģistrēto elektrotīkla bojājumu un plānoto elektroenerģijas piegādes atjaunošanas laiku klienti tiks informēti ar īsziņas vai e-pasta palīdzību. Šādos gadījumos klientam pašam vairs nav jāsazinās ar «Sadales tīkls», norādīja Smirno