Šī elastība piešķir plašu braukšanas īpašību izvēli – no luksusa klases komforta līdz sportiskai dinamikai. Apvienojumā ar pre sense 360° automobilis vienā acumirklī tiek pacelts augstāk, ja pastāv sānu sadursmes risks, samazinot visu braucēju iespējamo ievainojumu risku.
Šī īpaši inovatīvā balstiekārtas sistēma izmanto enerģiju no 48 voltu elektrosistēmas. Tā pirmo reizi tiek izmantota kā galvenā elektrosistēma visās A8 modeļa versijās. Kopā ar A8 moderno pneimatisko balstiekārtu jaunā balstiekārtas koncepcija sniedz līdz šim nebijušu braukšanas pieredzi.
Daļējais hibrīds un e-tron
Jaunais A8 Latvijas tirgū nonāks ar diviem pamatīgi pārveidotiem V6 turbodzinējiem: 3,0 TDI (286 ZS) un 3,0 TFSI (340 ZS). Nedaudz vēlāk sekos divas astoņu cilindru versijas – 4,0 TDI ar 435 ZS un 4,0 TFSI ar 460 ZS jaudu. Visekskluzīvākā dzinēja versija ir W12 ar 6,0 litru tilpumu.
Visi pieci dzinēji darbojas kopā ar siksnas ģeneratoru-starteri, kas ir 48 voltu elektrosistēmas sirds. Šī daļējā hibrīda tehnoloģija (MHEV − daļējā hibrīda elektroautomobilis) ļauj automobilim ripot ar izslēgtu dzinēju un nemanāmi to atkārtoti iedarbināt. Tam ir arī pilnveidota Start/Stop funkcija un līdz 12 kW enerģijas reģenerācijas jauda. Šie pasākumi ļauj samazināt jau tā efektīvo dzinēju degvielas patēriņu par vēl 0,7 litriem uz 100 kilometriem reālos braukšanas apstākļos.
Vēlāk tiks piedāvāts A8 L e-tron ar elektrotīklā uzlādējamu hibrīda piedziņu. Tā 3,0 TFSI dzinējs un jaudīgais elektromotors kopā attīsta 449 ZS jaudu un 700 Nm griezes momentu. Litija-jonu akumulatora ietilpība ļauj nobraukt aptuveni 50 kilometrus elektriskā režīmā. Tai ir iespējama Audi bezvadu uzlāde. Garāžas grīdā iebūvēta platforma ar indukcijas palīdzību uzlādē automobilī esošo spoli ar 3,6 kW jaudu.
Jaunais Audi A8 un A8 L tiek ražots Nekarsulmā un mūsu tirgū nonāks 2017. gada vēlā rudenī. A8 bāzes modeļa cena Vācijas tirgū būs 90 600 EUR, savukārt A8 L pircējam izmaksās sākot no 94 100 EUR.