Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Audi prezentē Q sērijas flagmani Q8

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Audi

Samita laikā Ķīnā Audi prezentējuši sen solīto Q8. Tas apvieno četru durvju luksusa kupejas eleganci ar praktisku lielā SUV daudzpusību un Latvijas tirgū būs pieejams jau 2018. gada vasarā.

Audi Q8 apvieno īpašības, kas nelīdzinās nevienam citam Audi apvidus automobilim. 4,99 metrus garā, 2 metrus platā un 1,71 metru augstā

SUV kupeja ir platāka, īsāka un zemāka nekā radniecīgais Audi Q7 modelis.

Ar gandrīz 3 metru garenbāzi, Q8 piedāvā plašu salonu un pārspēj tiešo konkurentu piedāvātos modeļus salona plašuma ziņā, apgalvo Audi.

Audi Q8 ir jaunā Q ģimenes seja ar izteiksmīgu astoņstūra dizaina priekšējo radiatora resti. Slīpā jumta līnija noslēdzas ar viegli ieliektiem «D» balstiem. Vairākas detaļas auto dizainā norāda uz oriģinālo quattro modeli. LED lukturi ir standarta aprīkojumā, bet pēc izvēles pieejami HD Matrix LED starmeši. Gan dienasgaismas, gan aizmugurējo lukturu trīsdimensiju izskatam ir digitāls raksturs. Gluži kā oriģinālajam Audi quattro, aizmugurējās gaismas joslas pamatnē ir melna virsma. Izmantojot myAudi lietotni viedtālrunī, iespējams aktivizēt dažādas apgaismojuma funkcijas un iespējas, atrodoties ārpus auto.

Audi Q8 ir quattro pilnpiedziņas sistēma, kurā mehāniskais centra diferenciālis sadala spēkus starp priekšējo un aizmugures asi standarta attiecībā 40:60. Ja nepieciešams, tas novirza lielāko daļu spēka uz asi ar labāko saķeri. Apvienojumā ar līdz pat 254 milimetru balstiekārtas augstumu, īsām virsbūves pārkarēm un elektroniskajiem asistentiem, Audi Q8 var turpināt ceļu, pat tur, kur ceļa seguma nav. Pēc izvēles Audi piedāvā komforta vai sporta pneimatisko balstiekārtu ar regulējamu amortizāciju. Tā dod iespēju klīrensu mainīt 90 mm diapazonā.

Visi spēka agregāti ietver daļējā hibrīda tehnoloģiju (MHEV). Bremzēšanas laikā tā atjaunot līdz 12 kW jaudas, bet

MHEV tehnoloģija nodrošina ilgstošu kustību ar deaktivētu dzinēju, start-stop sistēmu aktivizējot jau no 22 km/h.

Kādi motori paredzēti Q8, Audi pagaidām neprecizē.

Jaunā Audi Q8 MMI skārienvadības koncepcija nodrošina piekļuvi gandrīz katrai funkcijai, izmantojot divus lielus displejus. Augšējais 10,1 collas ekrāns nodrošina informācijas un izklaides funkciju, kā arī navigācijas sistēmu vadību. Zemāk esošais 8,6 collu lielais ekrāns atvēlēts klimata kontroles un ērtību funkcijām, navigācijas teksta ievadei un īsceļiem. Vadība ir ātra un vienkārša: dzirdams un sajūtams signāls (haptic feedback) apstiprina, kad tiek aktivizēta kāda funkcija. Turklāt balss kontrole pārvērš Audi Q8 inteliģentā sarunu biedrā. Autovadītājs var brīvi izteikt komandas. Piemēram,

balss vadība spēj saprast teikumu «es esmu izsalcis» un atbildē tiek ieteikti tuvākie restorāni.
Raksta foto
Foto: Audi

Latvijā un Lietuvā Audi Q8 standarta aprīkojumā būs informācijas un izklaides sistēma MMI Navigation. Papildu aprīkojumā pieejamā MMI Navigation plus iekļauj Audi connect datu pārraides moduli ar LTE standartu un Wi-Fi tīklāju. Pēc izvēles pieejamā Audi connect atslēga ļauj autovadītājam aizslēgt/atslēgt transportlīdzekli un iedarbināt dzinēju ar Android viedtālruni. Individuālie lietotāja profili ļauj saglabāt vairāk nekā 400 dažādus iestatījumus. Izmantojot lietotni myAudi, autovadītāji var pārsūtīt navigācijas sistēmai galamērķus, straumēt mūziku vai pārsūtīt viedtālruņa kalendāru uz MMI.

Novietojot automobili stāvvietā, pārvietojoties pilsētā vai garos pārbraucienos, Audi Q8 piedāvā virkni vadītāja drošībai domātu palīgsistēmu. To vidū ir adaptīvā kruīza kontrole, efektivitātes asistents, palīgsistēma krustojumu šķērsošanai, joslu maiņas brīdinājums un 360 grādu kameras. Viens no izcilākajiem papildinājumiem ir

tālvadības garāžas pilots automobiļa novietošanai garāžā, izmantojot myAudi lietotni,

kas tiks ieviests 2019. gada sākumā.

Raksta foto
Foto: Audi
Uz augšu