ASV tehnoloģiju kompānija «Google» paziņojusi, ka savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam «Google Shopping» noteiks tādus pašus noteikumus kā konkurentiem, tādējādi ievērojot Eiropas Komisijas (EK) noteiktās prasības un izvairoties no jauna naudassoda.
«Google» paklausa EK iebildumiem pret konkurences kropļošanu
EK jūnijā par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu «Google» noteica rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro.
EK noteica 90 dienas, kuru laikā «Google» bija jāizbeidz konkurenci kropļojošā prakse, vai arī tai draudēja sods līdz 5% no māteskompānijas «Alphabet» vidējā globālā apgrozījuma.
«Google» trešdien pavēstīja: lai nodrošinātu godīgumu, struktūrvienība «Google Shopping» tiks atdalīta no uzņēmuma un tai arī būs jāpiedalās izsolē par vietu meklējumu rezultātos, tāpat kā konkurentiem.
Šīs izmaiņas spēkā stājas ceturtdien un attieksies tikai uz Eiropu.
Jūnijā piespriežot naudassodu, EK norādīja, ka tai ir aizdomas, ka «Google» meklējumu rezultātos ir prioritāte savas kompānijas pakalpojumiem, lai gan citu pakalpojumu piedāvājums, iespējams, ir labāks.
Pakalpojums «Google Shopping», kas ar dažādiem nosaukumiem tirgū ir kopš 2004.gada, ļauj klientiem salīdzināt produktus un cenas tiešsaistē un atrast dažādus piedāvājumus no tiešsaistes mazumtirgotājiem, kā arī starpniekiem. EK secināja, ka «Google» meklētājā šā pakalpojuma rezultāti klientiem tiek parādīti prioritāri, savukārt konkurējošu tāda veida pakalpojumu rezultāti ir redzami krietni zemāk.
«Google» gan uzstāja, ka mēģina noformēt savus meklējumu rezultātus tā, lai klientiem būtu vieglāk atrast meklēto.