Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

BMW prezentē visu laiku niknāko M5

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: BMW

BMW M nodaļa nupat prezentējusi jaudīgāko aktuālās paaudzes M5 versiju Competition. Automobilim ir jaudīgāks dzinējs, pilnveidota balstiekārta, līdz ar ko arī gaitas īpašību un dinamikas ziņā tas pārspēj standarta modeli.

M5 Competition aizvien ir apgādāts ar 4,4 litru V8 turbo motoru, taču tā jauda no 600 ZS paaugstināta līdz 625 ZS. Maksimālais griezes moments tikmēr palicis nemainīgs un ir 750 Nm. Tiesa gan, nedaudz mainījies ir apgriezienu diapazons, kurā tas pieejams. Ja standartā tie ir 1800 - 5600 apgriezieni minūtē, Competition versijā visi 750 Nm pieejami līdz 5800 apgr./min.

Papildus tam M5 Competition ir pamatīgāki stabilizatori, kā arī par 10 procentiem stingrāki amortizatori un atsperes. Automobiļa klīrenss ir pazemināts par 7 mm, un standartā modelis tagad tiek apgādāts ar 20 collu riteņiem. Papildus tam Competition modelim ir citi astoņu pakāpju automātiskās transmisijas un pilnpiedziņas sistēmas iestatījumi, kā arī cita izplūdes sistēma ar dusmīgāku skanējumu un pielāgotu cieto daļiņu filtru.

BMW M5 Competition spēj 100 km/h sasniegt 3,3 sekundēs, bet 200 km/h - 10,8 sekundēs, kas ir par attiecīgi 0,1 un 0,3 sekundēm ātrāk nekā bāzes M5. Maksimālais ātrums standartā ir 250 km/h, taču ar M Driver's Package automobilis var sasniegt 305 km/h.

Uz augšu