Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Pirmie iespaidi: Mitsubishi Eclipse Cross

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Mitsubishi

Mitsubishi modeļu klāstā pēc ilgāka pārtraukuma atgriezies automobilis ar nosaukumu Eclipse. Tikai tagad tas ir nevis sportiska kupeja, bet gan krosovers, par ko liecina papildinājums modeļa nosaukumā.

 
Foto: Mitsubishi

No ārpuses

Kompaktais auto no ārpuses visvairāk patiks tiem, kuru gaumē nav «pelēkas» mašīnas. Pelēkā krāsa, protams, ir pieejama, taču

Eclipse Cross ir krosovers ar sarežģītu dizainu, asām lūzuma līnijām un visnotaļ neparastu aizmugurējo lukturu risinājumu,

kam ir gan priekšrocības, gan trūkumi. Labā ziņa ir tā, ka lukturi paliks neskarti, ja nu kādreiz kāds neuzmanīgs šoferītis nepagūs nobremzēt un ietrieksies aizmugurē. Bampers saplaisās, bagāžnieka vāka bleķis salieksies, taču lukturi spīdēs tikpat spoži kā līdz tam. Ne tik labā ziņa savukārt ir palodze, kurā lukturi iebūvēti, - tā sadala aizmugurējo stiklu, kuru jau tā par lielu saukt nevar, divās daļās un pasliktina redzamību. Neteikšu gan, ka kritiski, taču labai redzamībai arī uz aizmuguri ir liela nozīme.

Kopumā Eclipse Cross lieliski iekļaujas Mitsubishi modeļu klāstā. Priekšpuses dizains pat tik labi iederas klāstā, ka sākotnēji nevar atšķirt jauno modeli no Outlander. Tikai profila skatā redzams, ka Eclipse Cross ir strupāka virsbūve, īsa riteņu bāze, kas ir priekšrocība, dodoties bezceļos, un

stāvi kāpjoša logu līnija, kas ievērojami nozog stiklotās virsmas laukumu aizmugurējās durvīs.

Pirms bažījaties, ka aizmugurējie pasažieri jutīsies nodalīti no ārpasaules kā tankā, jāsaka, ka redzamībai uz āru tas nekaitē. Tas tādēļ, ka Eclipse Cross otrās rindas sēdeklis ir augstāks, līdz ar ko mazais lodziņš atrodas tieši acu augstumā.

Foto: Mitsubishi
 
Foto: Mitsubishi

Salonā

Jau nedaudz sanāca pieskarties salonam un tā iekārtojumam, runājot par redzamību uz āru no aizmugurējā sēdekļa. Beņķis tik tiešām ir augstāks un tādējādi nodrošina pasažieriem labu redzamību ne tikai uz sāniem, bet arī pāri vadītāja un priekšējā pasažiera plecam. Tā kā Eclipse Cross riteņu bāze ir tāda pati kā 4 cm īsākajam ASX, vietas aizmugurē nav diži vairāk, taču pietiek. Mana izmēra cilvēkam, sēžot aiz manis, pat paliek atstarpe starp atzveltni un ceļiem. Bet,

ja kāju garums atļauj, sēdekli var arī pabīdīt uz priekšu un atpakaļ 20 centimetru diapazonā,

tā vajadzīgajā virzienā vienlaikus mainot arī bagāžnieka izmēru. Tas, starp citu, Eclipse Cross ir par 29 litriem lielāks nekā ASX - 448 litri.

Vadītāja rīcībā esošo podziņu skaits ir tieši atkarīgs no izvēlētā aprīkojuma līmeņa.

Jo vairāk samaksāts, jo vairāk podziņu, vairāk asistentu un vairāk iespēju droši un baudāmi nonākt galamērķī.

Ja resursi ļauj, Eclipse Cross būs 360 grādu kameras, joslu maiņas asistents, adaptīvā kruīza kontrole, frontālas sadursmes brīdinājuma sistēma ar automātisko bremzēšanu, aklo zonu uzraugs, automātiskās tālās gaismas, sistēma, kas brīdina par šķērsojošiem auto aizmugurē, starp stūri un vējstiklu projekcijas stikliņš, ko, par laimi, var noliekt, un cita starpā Rockford Fosgate audio sistēma. Tā jo īpaši palika atmiņā, jo skaņas kvalitāte ir tāda, ka par to var maksāt vairāk, bet

bagāžnieka sienā iebūvētais zemo frekvenču skaļrunis ir lieliska iespēja sapurināt ne tikai sevi, bet arī apkārtējos.
Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Mitsubishi

Zem pārsega

Mitsubishi Eclipse Cross patiks tiem auto pircējiem, kam galvassāpes varētu izraisīt plašas dzinēju izvēles iespējas. Šā modeļa gadījumā tādu nav, jo

ir pieejams tikai viens vienīgs motors - 1,5 litru četru cilindru benzīna turbodzinējs ar 163 zirgspēkiem.

Un kombinēt to var ar manuālo pārnesumkārbu vai variatoru, turklāt pilnpiedziņa iespējama tikai tandēmā ar CVT pārnesumkārbu. Jaudas nav daudz, taču pietiek, lai simtu sasniegtu 9 - 10 sekundēs. Mašīnas gaita gan ir apvidnieciski stingra, un tai, manuprāt, labāk piestāvētu trokšņains un vibrējošs motors. Bet citādi te ir viss, kas nepieciešams braukšanai pa ceļiem, kur ar vienas ass piedziņu ir par maz, un tā ir Mitsubishi S-AWC jeb Super All Wheel Control sistēma ar trim darbības režīmiem AUTO, SNOW un GRAVEL. Tā

automātiski regulē vilkmes pārdali starp priekšējiem un aizmugurējiem, kā arī labās un kreisās puses riteņiem,

lai automobilis ne tikai spētu savus pasažierus ievest pēc iespējas dziļāk mežā, bet arī būtu vieglāk kontrolējams slidenos apstākļos.

Invite līmeņa Mitsubishi Eclipse Cross ar priekšpiedziņu un sešu pakāpju manuālo transmisiju, kura aprīkojumā ir viss, kas cilvēkam ikdienā nepieciešams, Latvijā maksā ap 25 tūkstošiem eiro. Instyle aprīkojuma līmeņa auto ar 4WD un visiem iespējamajiem labumiem, tai skaitā navigāciju, jumta lūku, apsildāmu vējstiklu un stūri u.c. jau maksās ap 35 tūkstošiem eiro.

 
Foto: Mitsubishi

Tehniskie dati

Mitsubishi Eclipse Cross 4WD CVT

Dzinējs1499 cm3
Jauda163 ZS @ 5500 rpm
Griezes moments250 Nm @ 1800 rpm
0-100 km/h9,8 s
Vmax200 km/h
Patēriņš pilsētā8,2 l/100 km
Ārpus pilsētas6,2 l/100 km
Vidējais patēriņš7 l/100 km
Garums4405 mm
Platums1805 mm
Augstums1685 mm
Riteņu bāze2670 mm
Pašmasa1600 kg
Pilna masa2150 kg
Degvielas tvertne60 l
Bagāžnieks448 – 1140 l
Uz augšu