Salonā elpa gan mazliet aizķeras - pazīstami melni sausās Mazda plastmasas un alumīnija imitācija, tātad nekā sevišķa. Toties viss ir akurāti samontēts, kloķīši darbojas patīkami kā Audi, bet aiz sporta stūres, kas aizgūta no rodstera MX-5, iekārtojies atjaunināts instrumentu panelis. Jā, tieši atjaunināts, nevis jauns, jo Mazda neaizraujas ar jaunmodīgajiem virtuālajiem paneļiem, lai gan -
ieskatoties tuvāk, izrādās, ka rādītājs labajā pusē ir pilnībā animēts.
Paneļa malā iedēstītais multimediju displejs izrādās atstāts bez navigācijas, toties Luxury ir īsts head-up displejs. Ādas sēdekļi agrās rīta stundās mēdz būt nepatīkami salti, tomēr aizmugurējās rindas apsildes pogas atradu, tikai automašīnu atdodot. Izrādās, tās paslēptas atlokāmajā parocenī.
Ar jaudīgākajiem dzinējiem Mazda CX-5 cienījami brauca arī agrāk, taču tagad dīzeļa versijai pievienojies agrāk nemanīts līganums un, kas daudz svarīgāk, klusums.
Skaņas izolācijas pastiprināšanai acīmredzami veltīta liela daļa R&D budžeta.
Tiklīdz Mazda ir klusāka, tā uzreiz rada labvēlīgāku noskaņojumu, kas atstumj otrā plānā neērtus jautājumus, piemēram, kāpēc «automātam» ir tikai seši pārnesumi, pilnpiedziņai nav neviena paša papildrežīma un bagāžnieka vāks ar pogu atveras tikai Luxury versijai? Nepatīk - nepērc.
Kas to pirks?
Lai gan Mazda pastiprināti uzsver jaunā CX-5 estētiskās un tehnoloģiskās īpašības, galvenā izaugsme novērojama tieši cilvēciskajos aspektos. Jā, es gribu, lai CX-5 joprojām stūrējas gandrīz ar domu spēku, bet negribu dzirdēt, kā tas notiek. Check. Es varu iztikt ar skumīgi tukšu ventilācijas sistēmas korpusu aizmugurē, bet par tādu piķi gribu, lai Mazdai arī beidzot ir stūres apsilde. Check. Galu galā - kaut arī nelabprāt, es varu iztikt bez murrājošā dīzeļa, taču tad lai 3000 eiro lētākais benzīna analogs arī ietu kā nākas. Check.
Punktveida uzlabojumi dažkārt ir iedarbīgāki par visas mašīnas totālu pārbūvēšanu.
Ne jau velti jaunā Mazda CX-5 tika atzīta par Lietuvas Gada auto. Bet par Luxury versijas gala cenu gan jau spēsit vienoties ar Inchcape Motors Latvija, cenu lapā teikts - 38 900 eiro plus 500 - 600 eiro par metālisko krāsojumu.