Eksprestests: Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D AWD Luxury

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Normunds Avotiņš

Ja gribat zināt, kā autobūvē izpaužas punktveida uzlabojumi, izbrauciet ar jaunāko Mazda CX-5. Zināt, kā visvieglāk atšķirt Luxury no liesāk aprīkotām CX-5? Pēc logotipa priekšā. Topmodelim, kura pilnā cena ātrvilciena tempā tuvojas 40 tūkstošiem eiro, tas ir uzzīmēts, kamēr lētākiem variantiem - īsts, tātad izcepts trīsdimensionālā hromētā plastmasā. Tas tāpēc, ka Luxury radiatora restē aiz Mazda logo slēpjas adaptīvās cruise - control sistēmas radars, kāda citiem CX-5 nav, - tāpat kā adaptīvo priekšējo lukturu, BOSE Premium audiosistēmas, apsildāmu aizmugurējo sēdekļu un - beidzot! - bagāžnieka vāka ar elektropievadu.

 
Raksta foto
Foto: Mazda

Kas tas ir?

Eiropā lielākā pieejamā

Mazda apvidus auto CX-5 jaunākais izlaidums pie mums sastopams jau vismaz gadu,

taču vēl arvien atrodas ļaudis, kas to nemaz nav pamanījuši. Varbūt jauc ar Jaguar E-Pace, kam dizaina fitnesam cauri izlaistā Hirošimas automašīna attāli patiešām līdzinās? CX-5 kļuvusi slaidāka, izskatīgāka, klusāka un modernāka, taču vēl arvien uzticīga Skyactiv tehnoloģijām. Līdzās dažādām priekšrocībām tas nozīmē, ka Mazda joprojām paļaujas uz atmosfēriskajiem benzīna motoriem divu vai stipri retāk 2,5 litru tilpumā.

Visuresošo turbodzinēju klaja ignorēšana skaidrojama ar nu jau pasen izstrādāto Skyactiv-G benzīna dzinēju,

kam pielāgota netipiski augsta kompresijas pakāpe - gandrīz tāda pati kā dīzelim. Bet, tā kā mēs šoreiz arī braucam ar dīzeli, turklāt ar jaudīgāko no diviem (175 ZS pret 148 ZS standartā, 6 l/100 km testa auto), benzīna CX-5 uz mirkli liksim mierā.

Raksta foto
Foto: Mazda
 
Raksta foto
Foto: Mazda

Kā tas brauc?

Pareizāk būtu vispirms jautāt, kā tas izskatās.

Balti metāliskā krāsā Mazda CX-5 reprezentē japāņu kompaktklases SUV tīro ideālu,

kurš izskatās pēc šķīsta un dārga aeroplāna pat draņķīgi lietainā dienā. Pieprasītākā krāsa gan ir tā piesātināti sarkanā Soul Red Crystal, kas bija un joprojām ir Mazda jauno modeļu «launch» jeb pirmizrāžu tonis.

Raksta foto
Foto: Mazda

Salonā elpa gan mazliet aizķeras - pazīstami melni sausās Mazda plastmasas un alumīnija imitācija, tātad nekā sevišķa. Toties viss ir akurāti samontēts, kloķīši darbojas patīkami kā Audi, bet aiz sporta stūres, kas aizgūta no rodstera MX-5, iekārtojies atjaunināts instrumentu panelis. Jā, tieši atjaunināts, nevis jauns, jo Mazda neaizraujas ar jaunmodīgajiem virtuālajiem paneļiem, lai gan -

ieskatoties tuvāk, izrādās, ka rādītājs labajā pusē ir pilnībā animēts.

Paneļa malā iedēstītais multimediju displejs izrādās atstāts bez navigācijas, toties Luxury ir īsts head-up displejs. Ādas sēdekļi agrās rīta stundās mēdz būt nepatīkami salti, tomēr aizmugurējās rindas apsildes pogas atradu, tikai automašīnu atdodot. Izrādās, tās paslēptas atlokāmajā parocenī.

Raksta foto
Foto: Mazda

Ar jaudīgākajiem dzinējiem Mazda CX-5 cienījami brauca arī agrāk, taču tagad dīzeļa versijai pievienojies agrāk nemanīts līganums un, kas daudz svarīgāk, klusums.

Skaņas izolācijas pastiprināšanai acīmredzami veltīta liela daļa R&D budžeta.

Tiklīdz Mazda ir klusāka, tā uzreiz rada labvēlīgāku noskaņojumu, kas atstumj otrā plānā neērtus jautājumus, piemēram, kāpēc «automātam» ir tikai seši pārnesumi, pilnpiedziņai nav neviena paša papildrežīma un bagāžnieka vāks ar pogu atveras tikai Luxury versijai? Nepatīk - nepērc.

Raksta foto
Foto: Mazda
 
Raksta foto
Foto: Mazda

Kas to pirks?

Lai gan Mazda pastiprināti uzsver jaunā CX-5 estētiskās un tehnoloģiskās īpašības, galvenā izaugsme novērojama tieši cilvēciskajos aspektos. Jā, es gribu, lai CX-5 joprojām stūrējas gandrīz ar domu spēku, bet negribu dzirdēt, kā tas notiek. Check. Es varu iztikt ar skumīgi tukšu ventilācijas sistēmas korpusu aizmugurē, bet par tādu piķi gribu, lai Mazdai arī beidzot ir stūres apsilde. Check. Galu galā - kaut arī nelabprāt, es varu iztikt bez murrājošā dīzeļa, taču tad lai 3000 eiro lētākais benzīna analogs arī ietu kā nākas. Check.

Punktveida uzlabojumi dažkārt ir iedarbīgāki par visas mašīnas totālu pārbūvēšanu.

Ne jau velti jaunā Mazda CX-5 tika atzīta par Lietuvas Gada auto. Bet par Luxury versijas gala cenu gan jau spēsit vienoties ar Inchcape Motors Latvija, cenu lapā teikts - 38 900 eiro plus 500 - 600 eiro par metālisko krāsojumu.

Uz augšu