Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Pirmie iespaidi: Jaguar XF 2.0d ar pilnpiedziņu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Kaspars Meinerts/TVNET

Vēl pirms dažiem gadiem, ja neskaita uz Ford Mondeo bāzes veidoto X-Type, Jaguar pilnpiedziņas nebija. Šodien turpretī ir pilnīgi normāli, jo jebkura Jaguar pircējs var izvēlēties starp klasiskās piedziņas modeli un modeli, kuru uz priekšu dzen visi riteņi. Arī XF, kurš 2007.gadā debitēja tikai ar klasisko piedziņu un līdz tam neredzētu spīdīgu hokeja ripu ātrumpārslēga vietā, pēc nesenās paaudžu maiņas ir ticis pie AWD sistēmas.

Patiešībā šādu opciju XF saņēma jau pirms gada. Tā Jaguar biznesa sedanam bija nepieciešama, lai kļūtu potenciāli interesantāks tādu cilvēku acīs, kuri raugās Audi A6, BMW 5.sērijas vai Mercedes-Benz E klases virzienā, kas attiecīgi piedāvā quattro, xDrive un 4MATIC sistēmas.

Jaguar rīcībā tagad ir pašu izstrādātā Intelligent Driveline Dynamics (IDD) pilnpiedziņas sistēma. Tā debitēja sportiskajā rodsterā F-Type un tikai nepieciešamības gadījumā motora vilkmi atņem aizmugurējiem riteņiem, to novadot uz priekšējo asi. Jā, normālos apstākļos vai braucot pa šoseju, Jaguar XF AWD modelis aizvien ir ar aizmugurējās ass piedziņu un visām tās priekšrocībām, tai skaitā mazākiem enerģijas zudumiem, kas rodas, piedzenot arī priekšējos riteņus. Taču, tiklīdz IDD elektronika pamana saķeres zudumu, sākas automātiska vilkmes pārdale.

Jaguar stāsta, ka IDD ne tikai nepārtraukti mēra saķeri starp katru riepu un ceļa segumu, bet arī zina, cik no pieejamās saķeres izmanto katras riepas saskares laukums. Balstoties uz visiem mērījumiem, IDD, kas strādā kopā ar dinamisko stabilitātes kontroli (DSC), vilkmes vektorēšanas sistēmu un braukšanas režīmu izvēles sistēmas Jaguar Drive Control «smadzenēm», tādējādi spēj paredzēt, kādas būs saķeres izmaiņas un novadīt vilkmi tiem riteņiem, kur tā ir lielāka.

Motora vilkme var tikt novadīta priekšējiem riteņiem arī, lai novērstu pārlieku pagriežamību, ātri iebraucot pagriezienā.

Citiem vārdiem sakot, tā strādā, lai novērstu iespēju no sirds padriftēt.

Praksē vilkmes pārdales izmaiņas nav manāmas. Tās notiek tik plūdeni, kā premium automobilī pienākas. Pat sākot gaitu uz sniegotas virsmas, jūtams ir tikai vienmērīgs paātrinājums, nevis labākās saķeres meklēšana. Bet to Jaguar skaidro ar apstākli, ka pilnpiedziņas sistēma ar Intelligent Driveline Dynamics ir tik gudra, ka spēj atpazīt, vai auto stāv dubļos, uz grants, sniega vai ledus, tādēļ elektronika vienmēr prot piemeklēt ideālo griezes momenta sadalījumu. Vilkme no aizmugures uz priekšu tiek daļēji pārmesta arī uz ceļa ar sausu segumu, bet par to pārliecināties var tikai tad, ja ieslēgta reāla laika monitorēšanas sistēma ar grafisku attēlojumu centrālajā ekrānā.

Raksta foto
Foto: Jaguar

Kopumā pirmajā braucienā Jaguar XF atstāja cienījama auto iespaidu, tiesa, ar tālu no izcilas audio sistēmu. Ja pāršķirsta ārienes un salona komplektēšanas iespēju elektroniskos bukletus, redzams, ka XF sev var nokomplektēt gan cilvēks ar labu, gan sliktāku gaumi. Spīdīgi melno viduskonsoles apdari gan Jaguar Land Rover varēja pa šiem gadiem padarīt izturīgāku, jo sašvīkājas tā ātri. Dažus tūkstošus nobraukušajā demo auto, kā arī iepriekš citā automobilī ar līdzīgu apdari tās bija redzamas itin labi. Lai ir melna, izskatās eleganti, bet tad vismaz ar Gorilla Glass pa virsu.

Raksta foto
Foto: Jaguar

Un tomēr citādā ziņā šis nešaubīgi ir auto, kurš pretendē uz vietu segmentā, kurā kā alternatīvas meklējams augstāk minētais vācu automobiļu trio un arī daži konkurenti no Japānas. Galu galā gan vispārējās atmosfēras, gan ergonomijas izjūtas katram indivīdam atšķiras, tāpat kā krāsu gaume.

Raksta foto
Foto: Kaspars Meinerts/TVNET

Izmēģinātais Jaguar XF

ModelisJaguar 2.0d Prestige AT AWD
Dzinējs1999 cm3, I4
Jauda180 ZS @ 4000 rpm
Griezes moments430 Nm @ 1750 rpm
Izmešu klaseEuro6
Patēriņš pilsētā5,7 l/100 km
Patēriņš ārpus pilsētas4,5 l/100 km
Vidējais patēriņš4,9 l/100 km
CO2 g/km129
Vmax219 km/h
0-100 km/h8,4 sekundes
Degvielas tvertne66 litri
Garums4954 mm
Platums1880 mm
Augstums1457 mm
Riteņu bāze2960 mm
Pašmasa1700 kg
Pilna masa2310 kg
Bagāžnieks540 l
Bagāžnieks ar nolaistu atzveltni885 l

Izmēģinātā auto vērtība - ap 60 tūkstošiem eiro.

Uz augšu