Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Vai Tu zināji, ka pirmais pasaules čempionāts elektriskajiem kartingiem notika Latvijā?

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Jānis Škapars / TVNET

Šonedēļ Kandavā notika pasaulē pirmais čempionāts elektriskajiem kartingiem, kurā piedalījās 13 sportisti, sākot cīņu par galveno titulu Latvijas čempionātā. Izrādās, ka šie braucamrīki no iekšdedzes kartingiem atšķiras ne tikai pēc tehniskajiem parametriem, bet arī braukšanas sajūtu ziņā.

Latvijas čempionāta elektriskajiem kartingiem dalībnieks Tomass Grīntāls atklāj, ka rāviens esot daudz iespaidīgāks un jaudīgāks nekā iekšdedzes kartingiem. Viņš arī smej, ka visu laiku var braukt tīrā kombinezonā, bet mazliet pietrūkstot benzīna aromāta un kartinga rūkoņas. «Sākumā pat gribējās ierakstīt austiņās skaņu, lai vieglāk braukt,» stāsta sacensību trešās vietas ieguvējs.

Visas šīs tehniskās nianses uzliek papildu slodzi un atbildību uz pilota pleciem, jo viens greizs solis un nepārdomāta rīcība var sagandēt pilnīgi visu braucienu. Mārtiņš Aleksandrovičs brīdina: ja gadīsies izslīdēt no trases, tā uzreiz būs papildu slodze motoram un vairāk tiks patērēta elektroenerģija.

Tāpat viņš uzsver ne tikai tehniskā nodrošinājuma lomu augstvērtīgu rezultātu sasniegšanā, bet arī psiholoģisko noturību, ko viņš kā mentors māca jaunajiem sportistiem. «Jādomā solis vai pat divi uz priekšu, lai varētu tīri un bez liekām emocijām izbraukt trasi,» skaidro mentors.

Latvijas čempionāta pirmajā posmā vislabāk veicās Saldus Bērnu un jaunatnes centra pārstāvim Ričardam Irbem. Viņš stāsta, ka tehniski it kā visiem viss ir vienāds – pats kartings, programmatūra, baterija, taču esot jāpiešaujas tieši braukšanas ziņā, lai panāktu maksimāli iespējamo ātrumu. Pēc mačiem jaunais sportists savus pirmos braucienus sacensībās raksturoja kā stabilus, jo braucis ar mierīgu prātu, bez liekām kļūdām, kas ļāva ievērojami atrauties no pārējiem konkurentiem.

Pēc pirmā posma ikviena komanda turpinās attīstīt gan pilota braukšanas prasmes, gan tehnisko nodrošinājumu. Mārtiņš Aleksandrovičs elektriskos kartingus šobrīd salīdzina ar zīdaini autiņos, jo vēl priekšā tehnoloģiju attīstība, lai maksimāli varētu izmantot jaudu ar konkrēto bateriju un dzinēju.

«Elektriskajiem kartingiem komponentes nāk no dažādām valstīm, taču kontrolieris, programmatūra un baterija ir radīta Latvijā,» lepojas mentors, piebilstot, ka ar šiem kartingiem iespējams braukt gandrīz jebkādos laikapstākļos, pat lietū un sniegā.

Nākamais Latvijas čempionāta posms elektriskajiem kartingiem jau 26. maijā Madonā.

Uz augšu