Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

TVNET tests: Škoda Karoq 1.5 TSI DSG-7

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

Karoq ienākšanu kompakto SUV segmentā pavada kareivīgas ambīcijas – pārsvarā pamatotas.

 
Foto: Škoda

Kas tas ir?

Varēja manīt, ka tas bija šoks. Jaunie Škodas importētāji ieradās Latvijas Gada auto 2018 ceremonijā ar pašapzinīgu smaidu - par jaunā Karoq absolūtu triumfu lokālajā konkursā nešaubījās pat Škodas konkurenti.

Tomēr žūrijas fināla balsojums «salikās» citādi, un ar 149 punktiem pret Škodas 119 valsts svarīgākā jaunā automobiļa titulu uz gadu iemantoja Hyundai i30. Arī nav slikti: divu, drīz jau pat trīs veidu virsbūves, enerģisks N sporta modelis, laba cena, piecu gadu garantija utt. Un tomēr pirmā vieta tika pareģota Škoda Karoq. Kas tieši atgadījās?

Škoda Karoq ir gan pilnīgi jauns kompaktā krosovera modelis, gan populārā Yeti mantinieks, jo, atšķirībā no Volkswagen, kas zem jaunā Tiguan ierindojis vēl jaunāku T-Roc un nākamgad grasās atrast vietu vēl mazākam krosoveram, Škodai pagaidām nekas tāds nespīd.

Karoq ražots uz VW grupas modulārās platformas šķērsvirziena motoriem. Tās galvenā priekšrocība bez svara un tehnoloģiskā piesātinājuma ir optimālāki izmēri. Rakstos bieži uzsvērts, ka Karoq pēc ārējiem izmēriem ir tas pats vecais VW Tiguan, taču daudz retāk tiek precizēts, ka MQB dēļ iekšpusē ir daudz plašāks un ērtāks.

Foto: Normunds Avotiņš

Škoda Karoq tehniskais dvīnis ir Seat Ateca, un abi pat tiek ražoti vienā rūpnīcā. Tā kā tā ir Škodas rūpnīca, nav brīnums, ka lāgiem izlaides proporcija pat sasniedzot 15:1 par labu Škodai, kamdēļ īpaši pasūtinātu Seat Ateca var nākties gaidīt, līdz pūcei aste sāks ziedēt. Karoq tas nedraud, jo, paredzot vispārēju deficītu, jaunais Škoda importētājs Auto100 nodrošinājies ar sātīgu pasūtījumu rezervi. Tiesa gan, jaunajam Škoda dīlerim Green Motors joprojām nākas operēt ar to pašu balto demoauto, kam nez kāpēc neizdevās iepatikties daļai neprognozējamāko (vai stūrgalvīgāko) Gada auto žūrijas biedru. Neiedziļinoties sīkumos, rezumēšu ka Škodai Karoq acīmredzot «atgadījās» Kia Stonic.

Foto: Normunds Avotiņš
 
Foto: Škoda

Kā tas brauc?

Ja Karoq dizains būtībā ir lielā Kodiaq atvasinājums un sevišķi nepārsteidz arī interjerā, automašīnas gaitas īpašības un vadāmība ir sava veida atklāsme. Labi - 18 collu rati nav Karoq stihija, bet citus pirmajiem demo nevarēja dabūt, un auto nemaz nav tik ciets, kā to mālē. Toties pagriežamība, atsaucība stūrei un apgrieziena rādiuss ir fenomenāli. Paradoksālā kārtā par tik iesaistošu raksturu Karoq var pateikties tieši Volkswagen, kurš aizliedzis izmantot Karoq priekšējā piekarē alumīnija sviras, aizstājot tās ar lētākām kalta tērauda detaļām.

Foto: Škoda

Šī iemesla dēļ Karoq priekšējie riteņi spēj pagriezties nedaudz tālāk nekā, piemēram, Tiguan stūrējošie rati, un ar to pietiek, lai Škodas krosovers kļūtu par priekšpiedziņas SUV vadāmības teicamnieku, - par spīti tam, ka aizmugurējos riteņu kopā tur nevis daudzsviru piekare, bet pusatkarīga sija. Stūres pastiprinātājs arī laimīgā kārtā nokalibrēts uz ciešāku tvērienu nekā Kodiaq, tāpēc braukt ar šādu Karoq ir viens vienīgs prieks.

Foto: Škoda

Pusotra litra TSI arī ir progresīvākais un atsaucīgākais dzinējs, kādu pēdējā laikā gadījies sastapt mazlitrāžas līgā. Nav ne jausmas, kā tik komplicēts (tiešā iesmidzināšana + turbo + atslēdzami cilindri + Millera cikls) motors uzvedīsies ilgtermiņā, bet jauns tas ir satriecoši labs, turklāt vēl ekonomisks. Par spīti visam, man gan jāsaka, ka Seat Ateca brauc vēl labāk, bet atcerieties par «1 : 15». Ko tu stipram padarīsi.

Foto: Škoda
 
Foto: Škoda

Kas to pirks?

Interese par Karoq ir milzīga. Testa braucieni seko cits citam, par lētākajām versijām piesardzīgi apvaicājas arī lielie autoparku uzturētāji, un publikai, protams, gribas zināt, kā brauc, piemēram, Karoq ar dīzeli un pilnpiedziņu. Droši vien, ka brauc labi, taču par visu dzīvē ir jāmaksā. 4x4 opcija sākotnēji būs pieejama tikai kombinācijā ar dārgu divlitru dīzeli (un, protams, dārgāku daudzsviru piekari aizmugurē), bet benzīna motoriem nebūs iespējama vispār.

Dzirkstoši baltais auto bildēs kopā ar papildaprīkojumu maksā vairāk nekā 30 000 eiro, un tam pat nav ne ādas salona, ne Škodas izslavētā virtuālā paneļa, ne arī teiksmainā VarioFlex aizmugurējā sēdekļa.

Foto: Škoda

Trīsdesmit tūkstoši par «benzīns + priekšpiedziņa + automāts»? Īsti neizskatās pēc «Qashqai-killera», vai ne? Taču paturiet prātā, ka Karoq, visticamāk, brauc tīri glīti arī ar litrīgu motoru un rokas kārbu, un ka it kā necilo 17+ centimetru klīrensu pavada superīsās virsbūves pārkares. To nodrošina pēc iespējas tālāk stūros novietotie riteņi - metode, ko jau pirms pusgadsimta definēja kāds sers Aleks Issigonis.

Ja jau tas nostrādāja Mini, kāpēc lai nepalīdzētu arī stūrainam čehu - vācu krosoveram? Daudzpusībā, komfortā, tehnikā un montāžas kvalitātē Karoq patlaban var līdzināties retais šīs klases auto, un, ja ikviens Karoq brauc tikpat labi kā baltais Gada auto vicečempions - nošaut greizi te nav iespējams.

Foto: Škoda

Škoda Karoq sākuma cena ir 21 800 eiro. Bāzes modelis par 18 600 eiro būs pieejams sākot ar 2018. gada jūliju.

Uz augšu