2016. gadā izdevniecība Pan Macmillan izdeva vēl vienu Stīva grāmatu Kā uzrakstīt labāku reklāmas tekstu (How to write better copy). Ķer, kamēr vari, - dažu gadu laikā tā var maksāt arī 3000 mārciņu.
Šobrīd Stīvs strādā kā uzņēmēju padomdevējs starptautiskajā vidē ar lieliem un maziem uzņēmumiem. Pagājušajā gadā viņa līdzveidotais jaunuzņēmums (startup) Vjetnamā tika pārdots par 20 miljoniem ASV dolāru.
Lasi interviju ar Stīvu Herisonu!
Kā jūs kļuvāt par radošo direktoru? Kāda motivācija lika pievērsties radošajam darbam aģentūrā un veidot reklāmu?
Es vēlētos sacīt sacīt, ka kopš 14 gadu vecuma par to sapņoju, vēl būdams pusaudzis, un ka aizbēgu no mājām, lai strādātu par izsūtāmo JWT (J. Walter Tomphson - reklāmas aģentūra, red.). Bet tā tas nebija. Patiesībā tā ir apstākļu sakritība.
Man bija 30 gadu, tikko biju ieguvis doktora grādu, un atrast darbu bija praktiski neiespējami.
Bet viena lieta, ko darīju, - es biju pētnieks. Un es ieguvu darbu Ogilvy&Mather Direct kā pētnieks. Vienu gadu pavadīju šādā pozīcijā, līdz kāds kolēģis man pajautāja, vai vēlos sastādīt reklāmas tekstus (copywriter - tekstu sastādītājs, red.). Es atbildēju - jā, labprāt. Man tika dots pārbaudes laiks 6 mēneši - ja gadījumā es izgāztos, mani atlaistu.
Kāds būtu jūsu ieteikums radošajiem profesionāļiem, kuri vēlas kļūt izcili savā darbā?
Kad sāku strādāt par tekstu sastādītāju jeb tekstu redaktoru, es ļoti ātri iemīlēju reklāmu - un biju dziļi aizrauts ar reklāmas pasaules dižajiem - Bernbahu (Bill Bernbach, red.), Ogilviju (David Ogilvy, red.), Burnetu (Leo Burnett, red.), Gosāžu (Howard Luck Gossage, red.). Es redzēju teksta redaktora romantisko pusi - rakstīt caurām naktīm pēc tam, kad visi kolēģi ir devušies uz mājām, rakstīt, līdz mans teksts ir nevainojams.
Lai kļūtu izcils savā arodā, es lasīju visu pieejamo saturu par reklāmu, kas nonāca manās rokās, un strādāju vairāk par citiem mūsu radošajā departamentā.
Tāpat darīju tādus darbus, ko citi nevēlējās veikt, un pieteicos kā brīvprātīgais dažādu reklāmas izstrādes piedāvājumu veidošanā klientiem un uzņēmumam, ar kuriem vēlējāmies strādāt. Es vienmēr biju ļoti aizņemts. Tādā veidā ļoti ātri uzkrāju pieredzi un sakrāju ļoti daudz satura savām grāmatām (Stīvs ir trīs grāmatu par reklāmu autors, red.).
Neatlaidīgs darbs septiņas dienas nedēļā sagādāja man čūlu, un diemžēl izjuka manas ilgtermiņa attiecības. Bet es biju vienkārši ļoti aizrautīgs.