Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

Eksprestests: kosmiski greznais Lexus LC500

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lexus

Tā nu gan vēl nebija gadījies. Pēc īsas iepazīstināšanas ar durvju rokturu lietošanu palicis viens pie LC500 masīvajām durvīm, saņēmu dūšu un sēdos pie stūres. Reizē ar astoņcilindru motora uzstājīgo rēcienu ieslēdzās arī radio: «...Un neieved mūs kārdināšanā, bet atpestī mūs no ļauna...» Tēvreize pirms izbrauciena ar 477 zirgspēku luksuskupeju? Smalks joks vai vienkārši sagadīšanās? Šoreiz drīzāk otrais - bet, lūk, pašā auto gan nekas nav atstāts gadījuma ziņā.

 
Foto: Lexus

Kas tas ir?

Lexus LC ir visādā ziņā izsmalcināta luksuskupeja ar 2+2 sēdekļu formulu un diezgan pamatotām ambīcijām sacensties ar tik pārliecinošiem spēkratiem kā Mercedes-Benz S klases Coupe. Šim nolūkam nepieciešami dārgi un neikdienišķi ingredienti, piemēram, kutera gabarīti.

Ieraugot LC pirmo reizi, neviļus gribas atkāpties, lai iedabūtu «kadrā» visu automašīnu.

Lai gan LC ir īsāks par parastu Toyota Avensis, tas ir nenormāli plats (1,92 m) un zems (1,35 m), kas kombinācijā ar kinematogrāfisku dizainu nesagatavotā skatītājā izraisa t.s. Kolumba kuģu sindromu. Runā, ka indiāņi īsti neesot piefiksējuši dižā dženovieša flotes pietauvošanos Amerikas krastos, jo iezemiešu apziņa gluži vienkārši izslēgusi buru fregates un bruņās kaltu svešinieku iespējamību kā tādu.

Ja kapteinis Nemo būtu dzīvs un vispār jelkad būtu eksistējis, viņš noteikti novērtētu Lexus LC dizainu ar visām tā rišām, pārkarēm un spārnu āliņģos iesalušajiem 20 collu riteņiem. LC modeli ražo tajā pašā rūpnīcā, kas producēja nu jau leģendāro Lexus superauto LFA un «Rekusasu LC», kā automašīnas nosaukumu izrunā Japānā, bet tapšanā piedalās tie paši Takumi meistari, kas nodarbojās ar oglekļa šķiedras rokdarbiem arī LFA kabīnēs. Un gods kam kam gods, LC salons ir izcils - gan pēc materiālu izvēles, gan montāžas materiāliem, gan noskaņojuma un vides - te ir arī suģestējošais centrālais rādītājs, kurš mehāniski pabrauc malā, atverot papildu izvēlnes. Tik tiešām - «un neieved mūs kārdināšanā...»

Foto: Lexus
 
Foto: Lexus

Kā tas brauc?

Tas ir vesels process. Vispirms vēlams izvēlēties braukšanas režīmu. Tas notiek ar tādu pašu grozāmu kloķi instrumentu paneļa sānos kā LFA. Līdzīgā manierē mainās arī pieclitru motora dziesma - šis Lexus nav klusais hibrīds, lai gan krājumā ir arī tāds. Saucas LC500h, iztiek ar sešiem cilindriem un 359 zirgspēkiem. Tad mēs

simto reizi ar acīm noglāstām maigo paneļa ādu un tikpat maigi «ieliekam robā».

Tas notiek kaut kā citādi nekā pārējos Lexus, izkustēšanās momentam piemīt kaut kas svinīgs, un - mēs braucam.

Foto: Lexus
Nautiliskā dizaina, Leviatāna izmēru un atbilstoši izsvarotās piekares dēļ LC500 kustībai piemīt kaut kas no operas dīvas kustībām,

kad tā paceļ roku ārijas kāpuma brīdī. Tagad es zinu, kam izdomātas desmitātrumu pārnesumkārbas. Jā, arī LC500 var nesties kā sadedzis - gandrīz piecsimt zirgspēku to ļauj, un paātrinājums 4,6 sekundēs līdz 100 km/h labi ieguļ sazobē ar maksimālo ātrumu, kas šoreiz nav apgriezts pie 250 km/h, bet brīvi izsīkst divdesmit km/h tālāk.

Foto: Lexus

Taču stāsts nav par to. Lexus LC500 iecerēts kā gran turismo spēkrats, tas nekas, ka tāls no vāciešu klasiskajām formām kā Vērša zvaigznājs no Zemes. Takumi meistari saskatījuši dzīves piepildījumu citādi nekā Bentley vai, piemēram, Maserati, un tādu to arī iemiesojuši metālā. Cita starpā tas nozīmē arī tik necilu bagāžnieku, ka, sasniedzot Komo ezeru, pirmais gājiens būs uz apģērbu boutique.

Viens gan ir skaidrs - Lexus LC nepieciešams daudz vietas gan tad, kad tas brauc, gan tad, kad stāv uz vietas. Un, būdams auto no 100 000+ eiro kluba, tas tomēr ir lētāks par divdurvju S klasi.

Foto: Lexus
 
Foto: Lexus

Kas to pirks?

LC ir Lexus ielaušanās svešā teritorijā, kur noteikumus diktē greznu kupeju būvē roku piešāvuši ražotāji. Sekundēm līdz simtam un zirgspēku simtiem te ir nepieciešama, tomēr tikai simboliska nozīme, - daudz svarīgāka ir reputācija un sakari. LC500 reputāciju varētu nodrošināt delikātais interjers, kam nav līdzīgu Lexus rindās; pat jaunais LS limuzīns šķiet ne tik ekskluzīvs, lai gan abiem «L» ir daudz kopīga.

Foto: Lexus

Bet pie sakariem Lexus vēl jāpiestrādā, un te

japāņiem var noderēt jaunās elites aizraušanās ar futūristiskiem mazsēriju spēkratiem.

Kāpēc riskēt un ielaisties ar mazpazīstamu Zenvo ST1, ja tepat līdzās ir tikpat ārpusgalaktisks dampis, aiz kura stāv visa Toyota korporācija ar dīlera garantijām un labu kafiju ērta lounge dīvānā? Un, ja jau esam aizrunājušies līdz episkajam «what else?» jautājumam - vai zinājāt, ka Lexus RC F ir tieši tāds pats motors kā LC500?

Lexus LC500 cena sākas ar 105 560 eiro.

Uz augšu