Šovakar (17.01.) Latvijā notiks ilgi gaidītās režisora Aigara Graubas un producenta Andreja Ēķa jaunās spēlfilmas «Nameja gredzens» pirmizrāde. Kamēr jāapvalda nepacietība, piedāvājam ielūkoties tērpu, rotu, frizūru un grima aizkulisēs!
300 rotas, 1 km auduma, saldas asinis, 500 kg bruņu jeb filmas «Namejs» tērpu aizkulises
Īstie mati, asinis, kas garšo lapsenēm, u.c. grima noslēpumi
Par aktieru izskatu filmā rūpējas grima māksliniece Dzintra Bijubena (pazīstama ar iesauku Kriksis), bet stilu veidojusi Lietuvas grima māksliniece Egle Mikalauskaite. Kā stāsta grima māksliniece Dzintra, uz vienu tēlu aiziet apmēram ap stundu darba, ja nav kas dikti specifisks - rēta vai asiņojoša brūce. Cikos ceļas grima mākslinieki, kad filmējami masu skati? Piecos - līdz ar gaiļiem.
Pārsvarā visās tēlu parūkās ir īstie mati, bet mākslīgo asiņu sastāvā esošais glicerīns traki garšojot lapsenēm!
«Trakā bārda. Nekad vairs - tā līmēšana... Un tad nevar vairs tā dabiski pasmieties un sanāk tāds nedabisks hihihi. Protams, laimīgi tie aktieri, kam izpaliek šī lielā pārvēršanās, kas nepieciešama šajā laikā - 13. gs., un kuriem pašiem izdevies ataudzēt bārdu,» par savām pārvērtībām stāsta aktieris Lauris Dzelzītis.
Pati grima māksliniece kā visgrūtāk atpazīstamo min aktieri Egonu Dombrovski.
Varoņu tērpi: no smagām bruņām līdz kleitām ar zelta diedziņiem
Varoņu tērpu darināšana ir viens no vissmagākajiem uzdevumiem, tā vadīšanu uzņēmusies kostīmu māksliniece Sandra Sila. Kā viņa saka - lai gan kopumā tērpi šķiet ļoti atbilstoši laikam, lielākā daļa filmā redzamo kostīmu tomēr veidoti specifiski - ne pēc vēstures liecībām. «Tas tāpēc, ka režisors nevēlējās tērpus ar vēsturiski etnogrāfisku ievirzi. Visi tērpi tapuši no nulles un vairums pat nezinot, kuram aktierim tas būs mugurā. Aktieru vārdi tapa zināmi pēdējā brīdī, tomēr katrs tērps atrada savu saimnieku,» stāsta Sandra Sila.
Vairāk nekā 500 kg sver visi izgatavotie metāla bruņukrekli. Par bruņu ērtumu zina pastāstīt aktieris Jānis Āmanis krustneša lomā: «Kad uzzināju, ka būs smagie bruņukrekli jāvelk, es ļoti priecājos. Likās, jutīšos autentiski un izveidosies pareiza stāja. Piektajā dienā es sapņoju par brīdi, kad to varēšu novilkt...»
Par vienu no greznākajiem kostīmiem uzskatāms karalienes Ramas tērps. «Par iejušanos tēlā esmu ārkārtīgi pateicīga kostīmu un grima māksliniekiem, kā arī visai atmosfērai, grupai, kas radoši strādā, lai radītu citu pasauli. Mums jau pirms gada bija mērīšanās, un viens no tērpiem man tika šūts ar zelta diedziņiem. Viss ir tik skaisti un estētiski, tiešām ir ļoti patīkami piedalīties šajā projektā,» stāsta aktrise Elīna Vāne, kura tēlo karalieni Ramu.
Daļa tērpu būs aplūkojami izstādē Latvijas Nacionālajā bibliotēkā, kas tiks atvērta 25.janvārī.
Interesanti:
* Tērpos ticis izlietots gandrīz kilometrs audumu;
* Izgatavoti 100 masu skatu tērpi, 100 krustnešu tērpu komplekti un 25 aktieru tērpi;
* Ar rokām izgatavoti 200 apavu pāri;
* Smagākais tērps sver 30 kg!
* Vienā filmēšanas dienā apģērbti līdz pat 220 cilvēku!
(Pēc LMT Straume informācijas.)
300 rotu vienības vienā filmā
Filmā izmantotas vairāk nekā 300 rotu vienību. Rotas šoreiz ir ļoti nozīmīgas. «Tā ir tā
mūsu, latviešu, identitāte - tas, ka tu piederi
pie mums,» skaidro tērpu autore Sandra Sila.
Latvijā pazīstamā rotu darbnīca «Baltu rotas» arī piedalījusies šajā projektā. «Ar godu un lepnumu šīs filmas uzņemšanai radījām rotas, tajā skaitā divpadsmit Nameja gredzenus, kas vilkti pirkstā pat galvenajam stāsta varonim. Piedzīvojuši darba procesu, izdzīvodami vēsturi un nonākuši uz iedvesmojošas filmu lentes galarezultātā, mūsu divpadsmit Nameja gredzeni ir gatavi doties pie jauniem, saviem īstajiem saimniekiem,» savā mājaslapā raksta rotkaļi.
Foto - tas pats gredzens gan filmas galvenā varoņa, gan meistara Vitauta pirkstā.
Bet ir arī rotas, kas darinātas ar 3D printera palīdzību - piemēram, kara aproce, ko uzkaļ jau pusaudzim, un vīra gados tā kalpo kā aizsargs pret zobena cirtienu.