politiķi runā par to, kas saprotams un patīk vēlētājiem - paceliet algas un saglabājiet pustukšās skolas.
Lielos vilcienos tas nozīmē - lai viss paliek pa vecam. Un tas viss, protams, tiekot darīts bērnu interesēs, nevis tādēļ, lai viņi tiktu pārvēlēti gaidāmajās Saeimas vēlēšanās.
Nepietiekami izskaidrota reforma
Daļa atbildība par esošo situāciju jāuzņemas arī reformas ieviesējiem, ieskaitot Izglītības ministriju.
Nepieciešamie likuma grozījumi ir novilcināti līdz pēdējam brīdim. Stratēģiski to vajadzēja sākt jau daudz ātrāk, nevis divus mēnešus pirms Saeimas došanās atvaļinājumā.
Iesniegtā likumprojekta anotācija - kurā tiek izskaidrota nepieciešamība kaut ko mainīt - ir gara un nepārskatāma.
Vienā likumprojektā ir salikts viss iespējamais
Līdz ar to nav pārsteigums, ka lielākā uzmanība ir pievērsta ierosinājumam sākt skolas gaitas no sešu gadu vecuma, jo tas ir viens no vieglāk uztveramajiem un saprotamākajiem priekšlikumiem. Jau laikus, redzot, cik lielu pretestību tas izraisa sabiedrībā, šo priekšlikumu vajadzēja virzīt kā atsevišķu jautājumu, nevis iekļaut kopējā paketē un palikt zem sitiena visu reformu.
Jo pēc būtības, lai sāktu jauno saturu reformu, ne jau sešgadnieku jautājums ir svarīgākais. Būtiski ir izmainīt divus punktus -
atcelt prasību, ka stundas garums ir 40 minūtes, un izņemt no likuma atsauci «mācību priekšmetu standarti».
Tieši par šiem diviem punktiem neesmu redzējusi diskusiju nevienā politiķu vai saistīto iestāžu kritikā.
Šodien, 30.maijā, Saeimas Izglītības komisija skatīs iesniegtos priekšlikumus un lems, vai virzīt likumprojektu 2. lasījumam. Paredzams, ka diena būs gara, jo komisija saņēmusi 16 vēstules ar vairākiem priekšlikumiem katrā. Pārsvarā tie saistīti ar mācību sākšanu no sešu gadu vecuma, informēja komisijas vadītājs Aldis Adamovičs.