Kubas aviācijas industrija ir tik drūmā situācijā, ka pirms dažām nedēļām drošības apsvērumu dēļ nācās atcelt lielu skaitu iekšzemes reisu. Lai varētu turpināt apkalpot pasažierus, nācās no ārvalstu izņēmumiem īrēt lidaparātus. Daudzi no tiem - tai skaitā piektdien avarējusī lidmašīna - ir jau ar cienījamu darba stāžu. ASV embargo dēļ Kubas valdība visbiežāk lidmašīnas īrē, jo iegādāties tās ir daudz sarežģītāk, uzsver Kubas transporta ministrs.
«Boeing 737» lidmašīnu Kubas nacionālajai aviosabiedrībai «Cubana de Aviacion» izīrēja mazpazīstams Meksikas uzņēmums «Damojh Aerolineas», kam pieder vien trīs lidaparāti. «Tā ir viena no vecākajām joprojām apritē esošajām pasažieru lidmašīnām, par ko esmu dzirdējis,» norāda aviācijas konsultāciju firmas «Teal Group» viceprezidents Ričards Abulafija.
Meksikas amatpersonas apgalvo, ka lidmašīna vēl pērnā gada novembrī esot izgājusi visas nepieciešamās drošības pārbaudes. Tomēr tās lielais vecums ir nenoliedzams fakts, un visā pasaulē tiek izmantotas tikai apmēram 100 šā modeļa lidmašīnas. Tas liecina, ka finansiālu apstākļu dēļ «Cubana de Aviacion» izvēles iespējas ir ierobežotas.
Pensijā aizgājušais aviokompānijas «Delta» pilots Džordžs Farinass, kurš raksta grāmatu par «Cubana de Aviacion» vēsturi, norāda, ka nacionālā aviosabiedrība savulaik esot atteikusies no sadarbības ar Meksikas uzņēmumu, kad «komplektā» ar izīrēto lidmašīnu nākusī apkalpe uz laiku pazuda gaisā. Taču beigu beigās aviokompānija pārdomāja - «droši vien izmisuma dēļ», pieļauj Farinass.
Kubas transporta ministrs sestdien norādīja, ka «Cubana de Aviacion» lidmašīnu īrēja nepilnu mēnesi un ka par lidaparāta uzturēšanu esot bijusi atbildīga meksikāņu firma.