Jaunas sadarbības formas
Digitālo ekonomiku veicina dažādas tehnoloģiju vadītas partnerības un sadarbības formas. Lai nezaudētu konkurētspēju un izmantotu priekšrocības tirgū, uzņēmumos un organizācijās svarīga ir iekšējo procesu pārskatīšana, pārveidošana un jaunu tehnoloģiju ieviešana. Uzņēmumiem ir jāizmanto stratēģiskas partnerattiecības, lai neatpaliktu no konkurentiem. Piemēram, Nike ir viena no pirmajām kompānijām, kura sniedz iespēju iegādāties tās produktus arī Instagram, Under Armour strādā ar IBM Watson, lai uzlabotu lietderību lietotnēs, un Adidas sadarbojas ar Siemens, lai automatizētu ražošanu un ātrāk pielāgotu produktus par zemākām izmaksām dažādos tirgos. Ja partnerība balstās uz tehnoloģijām, uzņēmumi un organizācijas partneru tīklu var paplašināt ātrāk un lielākos apmēros. Novecojušas vai iepriekš mantotas pieejas ir galvenais šķērslis sadarbībai, ko sniedz digitalizācija. Uzņēmumi, kas šobrīd ieguldīs pārmaiņās, nostiprinās savu ietekmi un pārņems kontroli. 36% uzņēmumu partneru skaits pēdējo divu gadu laikā ir pieaudzis vismaz divas reizes, atklāj Accenture veiktais pētījums. Lai uzņēmumi saglabātu konkurētspēju, tiem būs jāveido jaunas partnerības, radot spēcīgu digitālo ekosistēmu un to ņemot vērā savā attīstības stratēģijā. Pilnveidojot uz tehnoloģijām balstītās attiecības, tiks atbrīvots ceļš izaugsmei un inovācijām.
Domāšanas internets
Lietu internets rada jauna līmeņa fizisko pasauli ar jaunu tehnoloģisko izsmalcinātību, kas prasa jaunus pārvaldības modeļus. Aizvien lielāka vērtība ir jāpievērš esošai IT infrastruktūras pārveidei. Mākoņu un mākoņu skaitļošanas līdzsvars kopā ar atjauninātu aparatūru var palīdzēt uzņēmumiem visā pasaulē sasniegt jaunu inteliģences līmeni. Visās nozarēs nākamās paaudzes inteliģentie risinājumi pārvietojas uz fizisko vidi. Proti, ar inteliģentiem risinājumiem ir iespējams uzlabot satiksmes plūsmu viedajās pilsētās, telemedicīnā nepārtraukti analizēt pacientu stāvokli, kā arī uzraudzīt ģeoloģijas datus, lai novērstu naftas ieguves katastrofas pirms to sākšanās. Tie ir tikai daži piemēri, kas uzliek pienākumu attīstīt un pārskatīt IT infrastruktūru. Katram uzņēmumam ir jāpaplašina IT infrastruktūra dinamiskā vidē – no mākoņiem līdz jebkurai vietai, kas ir domāšanas interneta mugurkauls. Laikā, kad daudz uzņēmumu savās attīstības stratēģijās akcentē programmatūras orientētus risinājumus, steidzami ir jāpievērš uzmanība aparatūrai. Lai pārvaldītu MI, robotiku un citas revolucionāras tehnoloģijas, ir vajadzīgas izmaiņas biznesa procesos un stratēģijās. Gudras investīcijas servisa dizainā, infrastruktūras transformācijā, aparatūras izskatīšanā dos iespēju veidot sapratīgu, viedu un cilvēkiem piemērotu vidi.
Accenture ir viens no vadošajiem IT uzņēmumiem Latvijā un pasaulē. Accenture ir starptautisks vadības konsultāciju, tehnoloģisko pakalpojumu un ārpakalpojumu uzņēmums. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 442 000 cilvēki, kas apkalpo klientus vairāk nekā 120 pasaules valstīs. Accenture Latvijas filiāle ir dibināta 2002. gadā. Uzņēmumā Latvijā strādā 1500 darbinieki.
Accenture Technology vision 2018 pētījums tika veikts no 2017. gada novembra līdz 2018. gada janvārim, tajā piedalījās vairāk nekā 6300 vadītāju no 25 pasaules valstīm.