Bijušais «Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas» valdes priekšsēdētājs Keskuela bija savulaik saistīts ar lokomotīvju iepirkuma procedūru un viņš tiesā pauda uzskatu, ka «LDz» esot sarežģīta lēmumu pieņemšana attiecībā uz iepirkumiem, tāpēc viņš neredz, ka viena persona, tajā skaitā Magonis varētu ietekmēt iepirkuma procedūru, norādīja advokāte.
Keskula Osinovska uzņēmumos nestrādājot kopš 2016.gada.
Lietas izskatīšana turpināsies 31.maijā, kad plānots nopratināt bijušo Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas valdes loceklis Vladimiru Kirsanovu.
Jau ziņots, ka Krimināllietā apsūdzēti Magonis un igauņu uzņēmējs Oļegs Osinovskis. Saskaņā ar apsūdzību 2015.gada vasarā Osinovskis Magonim nodevis aptuveni 500 000 eiro lielu kukuli saistībā ar «LDz ritošā sastāva servisa» daudzmiljonu iepirkumu - vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma «Skinest Rail». Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.
Kā liecina tiesas rīcībā esošie lietas materiāli, 2014.gada augustā ar Osinovski saistītā «Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca» uzņēmumam «LDz Cargo» un «LDz ritošā sastāva serviss» bija nosūtījusi vēstuli ar savu piedāvājumu par septiņu lokomotīvju piegādi.
Iepriekšējā tiesas sēdē 6.aprīlī «Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas» (DLRR) valdes locekle Natālija Petrova liecināja, ka DLRR 2014.gadā lūdza Magoņa palīdzību noslēgt sadarbības līgumu ar «Krievijas dzelzceļu» (RŽD). Viņa skaidroja, ka 2014. un 2015.gadā DLRR finansiālā situācija bija «slikta līdz ļoti slikta», jo RŽD, ar kuru kopš PSRS laikiem DLRR bija slēdzis sadarbības līgumus par lokomotīvju remontdarbiem, atteicās noslēgt jaunu līgumu. Petrova norādīja, ka uzņēmums noslēdza 2014.gadu ar aptuveni 1,3 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.