Automašīnas radīšanas process ir radošs, taču arī ārkārtīgi sarežģīts un prasa ne mazums pūļu, iekams dīlera salonā var izlikt pārdošanai jaunu automobili. Līdz tam brīdim katra auto būves uzņēmuma inženieri ir eksperimentējuši ar dažādām tehnoloģijām, dizaina variantiem, radījuši prototipus, kas tomēr tā arī līdz konveijeram nav nonākuši.
Mītiem apvītā Corvette, kuras faktiski nemaz nebija
Viens šāds auto ir 1959.gada Chevrolet Corvette ar īpatnējas formas virsbūvi - eksperimentālais prototips XP-719, kurš, kā jau noprotams, līdz ražošanai tā arī nenonāca. Izstrādātājiem un arī General Motors (GM) koncernam kopumā XP-719 bija treniņu laukums un eksperimentu platforma, tādēļ ziņas par to preses serveros publiski nav atrodamas. Projekts, kura ietvaros tika apspēlēta ideja par Corvette ar vidū iebūvētu dzinēju, tika turēts stingrā slepenībā, un tādēļ par to ārpus General Motors dizainera Hārlija Ērla pārraudzītajām studijām informācijas bija maz.
Lai vai kā, apstiprinājums, ka šāds auto reiz pastāvējis, gūts vien Petersena Fotogrāfiju arhīvā, mapē ar nosaukumu 1959 Corvette, raksta MSN.com, kas vienu no prototipa fotogrāfijām nosūtīja GM Mantojuma centram un vairāku citu fotogrāfiju veidā pretī saņēma apliecinājumu, ka šāds auto patiešām eksistējis.
Patiesībā tas bijis pirmais no Corvette prototipiem ar šasijas vidū iebūvētu motoru. Arī tam bija vairākas versijas, no kurām neviena tā arī nespēja kvalificēties ražošanai masveidā. Tāds pats liktenis bija arī citiem nākamajās desmitgadēs radītajiem Corvette prototipiem ar vidū iebūvētu dzinēju, kas dažos gadījumos pat bija nevis klasiskais, burbuļojošais amerikāņu V8, bet Vankeļa tipa rotormotors.
XP-719 salokāmā jumta konstrukcijas modelis
Starp citu, Chevrolet sapnis par Corvette ar vidū iebūvētu motoru vēl nav izsapņots. Jau labu laiku turpinās un, domājams, drīzumā beigsies šādas Corvette izstrāde. Motor1.com vēsta, ka sportiskajam auto paredzēti divi dažādi motori. Viens varētu būt 4,2 litru dzinējs ar 650 ZS, bet otrs - 5,5 litru motors ar 850 zirgspēkiem.