Katrs piektais iedzīvotājs atzīst, ka jaunas preces vai pakalpojumus bieži pērk reklāmas ietekmē

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs atzīst, ka jaunas preces vai pakalpojumus bieži pērk reklāmas ietekmē, liecina pētījumu aģentūras SKDS veiktās aptaujas dati.

Šogad martā iedzīvotājiem tika lūgts izteikt viedokli par to, vai reklāmas ietekmē viņi bieži pērk jaunas preces un pakalpojumus.

Aptaujā noskaidrots, ka minētajam apgalvojumam kopumā piekrīt 21% aptaujāto - 17% tam drīzāk piekrita, savukārt vēl 4% tam piekrita pilnībā. Salīdzinot ar pagājušo gadu, šādas atbildes sniegušo īpatsvars kopumā pieaudzis par sešiem procentpunktiem.

Taču vairākums iedzīvotāju nepiekrīt tam, ka jaunas preces un pakalpojumus pērk reklāmas ietekmē. 34% aptaujāto aptaujā vērtēšanai piedāvātajam apgalvojumam drīzāk nepiekrita, savukārt vēl 44% tam nepiekrita pilnībā.

Līdz šim augstākie rādītāji tam, ka iedzīvotāji jaunas preces vai pakalpojumus iegādājas reklāmas ietekmē, fiksēti laika posmā no 2000. līdz 2005.gadam, kad to iedzīvotāju īpatsvars, kas atzīst, ka jaunas preces vai pakalpojumus bieži pērk reklāmas ietekmē. Minētajā periodā minēto iedzīvotāju īpatsvars bijis nedaudz virs 30%. Savukārt mazākais šādu viedokli paudušo iedzīvotāju īpatsvars fiksēts pērn, kad kopumā apstiprinošu atbildi aptaujā izteiktajam apgalvojumam izteica 15% iedzīvotāju.

Svarīgākais
Uz augšu