SIA «Rīgas satiksme» (RS) izsludinājusi iepirkumu par 12 zemās grīdas tramvaju iegādi, kas ir viens no Skanstes tramvaja projekta īstenošanas posmiem, apstiprināja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča.
«Rīgas satiksme» izsludinājusi iepirkumu par 12 zemās grīdas tramvaju iegādi
Uzņēmuma pārstāvji atgādināja, ka 2017.gada 3.oktobrī RS un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra noslēdza līgumu par projekta «Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība» īstenošanu.
Kopš līguma noslēgšanas RS turpina iesākto darbu pie iepirkuma «Par būvprojekta izstrādi jaunas tramvaju infrastruktūras posma izbūvei un esošas tramvaju līnijas pārbūvei», kura rezultātā tiks izvēlēts jaunbūvējamās un pārbūvējamās tramvaja līnijas projektētājs.
Projekta laikā plānota 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, vēl apmēram trīs kilometrus esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija līdz pilsētas centram un atbilstošas energoapgādes nodrošināšana, proti, jaunas apakšstacijas izbūve, vienas esošās rekonstrukcija, kā arī jauna kabeļu tīkla un kontakttīkla izbūve.
Tāpat projekts paredz aptuveni 11 jaunu pieturvietu izbūvi un 12 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi, kā arī ielu rekonstrukciju atsevišķās vietās, vietējās brauktuves izbūvi, inženierkomunikāciju pārcelšanu, satiksmes vadības sistēmas izbūvi un citus darbus.
Projekta «Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība» kopējās attiecināmās izmaksas ir 97,4 miljoni eiro, no tām Kohēzijas fonda finansējums projekta īstenošanai ir līdz 70 miljoni eiro. Savukārt RS finansējums plānots 27,4 miljonu eiro apmērā.
Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, šobrīd plānots, ka būvniecības darbus pārbūvējamajos posmos varētu uzsākt šī gada beigās, tomēr precīzs būvdarbu sākšanas termiņš būs zināms tikai pēc būvprojekta izstrādes un būvniecības iepirkuma veikšanas. Patlaban tiek prognozēts, ka visu būvprojektu dokumentācijas izstrādei aizņems vismaz gadu.
Skanstes tramvaja līnijas izbūve ļaus izveidot lokveida apli ap Rīgas vēsturisko centru. Rīgā tas pavērs iespēju veidot jaunus maršrutus, kas, apbraucot centru cauri Skanstei, atslogos sabiedriskā transporta plūsmu Krišjāņa Barona ielā un radīs priekšnoteikumus turpmākai maršruta tīkla attīstībai Purvciema un Pļavnieku virzienā.