Uzņēmēja pieredze: Renāts Kotļevs un Agnese Stalte, eskluzīvo mēbeļu zīmols KANTTARI
Lai pārdotu internetā, ir vajadzīga kvalitatīva bilde
Kokapstrādi neesmu īpaši mācījies, tas ir nācis pats no sevis. Jau no agras jaunības mani aizrauj dažādi materiāli, koks, metāls – stāsta ekskluzīvo mēbeļu zīmola KANTTARI veidotājs Renāts Kotļevs. Vēlme radīt kaut ko īpašu kādu dienu vainagojās ar pirmā galdiņa tapšanu. Tad tapa otrais, un tā tas aizgāja. Pašā sākumā taisījām vienkāršas lietas. Laikam ejot, sākām izmantot krāsu metālus.
Mēbelei ļoti svarīgs ir izskats un kvalitāte, taču arī tas, lai tā labi kalpotu. Piemēram, vienam no mūsu TV galdiņiem sākotnēji bija gluda kapara fasāde. Tā nemitīgi smērējās, uz tās bija redzami pirkstu nospiedumi. Tad izdomājām, kā to novērst – apstrādājām ar īpašu slīpo skrāpējumu. Visu laiku domājam jaunus risinājumus.
Daudzi mums jautā, kā mēs tirgojam savus produktus? Kā vispār iespējams pārdot dārgu un ekskluzīvu mēbeli internetā? Viens no mūsu galvenajiem ieročiem ir sociālie tīkli. Tirgojam bildes, un cilvēki pērk mūsu produktus ar acīm. Mums ir skaistas bildes, mēbeles mēs speciāli vedam uz studiju un fotografējam tur.
Salīdzinoši īsā laikā mums ir izdevies izsisties eksportā – atzīst uzņēmuma līdzīpašniece Agnese Stalte. Viens no svarīgiem faktoriem ir pareiza pienākumu sadale – katrs atbild par savu sadaļu, nekas nepārklājas. Par dizainu atbild viens, par ražošanas sadaļu atbild otrs, par sociālajiem medijiem atbild vēl trešais. Tā, komandā, arī izdodas gūt panākumus.
Dodoties eksportā, svarīgas ir daudzas lietas. Mums kā radošam uzņēmumam ļoti būtiskas ir nozaru izstādes. Tas ir veids, kā parādīt sevi, kā būt starp sev līdzīgiem, iegūt jaunus klientus un veicināt savu atpazīstamību.
Pateicoties iepriekšējiem grantiem, ražošanas iekārtas mums jau bija iepirktas. Gribējām doties uz starptautisku izstādi Parīzē, un tas maksā ļoti daudz. Līdzekļu mums vairs nebija, un tad palīgā nāca ALTUM ar Starta aizdevumu. Viņi mūs saprata un atbalstīja vēlmi līdzekļus ieguldīt radošā braucienā. Tā ir liela ALTUM priekšrocība – viņi saprot un redz to, ko redzam mēs.
Eksportējot neiztikt bez piegādes. Mēs piegādājam gan mazas, gan lielākas mēbeles, un iepakojums ir ļoti svarīgs. Sākumā bija gadījumi, kad mēbele sasniedza klientu ar defektiem, var teikt pat smagiem brāķiem. Galvenais, kas izdarīts – esam iemācījušies ļoti kvalitatīvi iepakot savu mēbeli. Zinām, kādus stūrīšus likt, cik milimetru biezu kartonu aptīt apkārt, lai mēbele nonāk gala mērķī bez defektiem.
Šogad mums ir lieli un grandiozi plāni – taisīsim jaunus prototipus. Mēbeles, spoguļus un interjera priekšmetus. Darba būs daudz, esam spēka pilni, un ceram, ka viss izdosies!
Skaties video par uzņēmēju pieredzi.