Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Daži fakti, kas zināmi par jauno Toyota RAV4

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Toyota

Ņujorkas auto šovā starp daudziem jaunumiem tika prezentēta arī piektās paaudzes Toyota RAV4 jeb pirmā parketnieka jaunākā iterācija. Līdz zīmola Eiropas dīleru saloniem jaunais modelis nonāks tikai 2019.gada sākumā, taču amerikāņiem auto būs pieejams tuvāk šā gada beigām. Lūk, daži fakti, ko Toyota līdz šim par jauno RAV4 atklājuši.

 
Raksta foto
Foto: Toyota

Āriene

Jaunā RAV4 dizains, ja salīdzina ar priekšgājēju, ir krietni vien brutālāks, vīrišķīgāks. Pat nedaudz izskatās pēc koncernā ietilpstošā premium zīmola Lexus krosovera NX.

Auto riteņu bāze ir palielināta līdz 2690 mm, turpretī virsbūve ir kļuvusi zemāka un īsāka.

Tagad attālums starp bamperiem ir apaļi 4600 mm. Tāpat jāpiebilst, ka virsbūves pārkares ir īsākas, bet klīrenss augstāks nekā iepriekš.

Zem RAV4 kantainās virsbūves slēpjas TNGA platforma, uz kuras veidota arī jaunākā Prius. RAV4 gan ir pirmais pilnpiedziņas modelis, kam tā ir pamatā. Krosovera virsbūvei ir par 57% augstāka vērpes stingrība.

 
Raksta foto
Foto: Toyota

Dzinēji

Pagaidām Toyota runā tikai par diviem spēka agregātiem. Viens ir četru cilindru 2,5 litru benzīnnieks, kas hibrīdsistēmā strādās pārī ar elektromotoru, bet otrs - 2 litru benzīna dzinējs ar manuālas vai automātiskas pārnesumkārbas opciju (Eiropā). Amerikā kā tradicionālais dzinējs tikmēr tiks piedāvāts

2,5 litru agregāts kombinācijā ar 8 pakāpju automātisko transmisiju.

Hibrīds savukārt būs pieejams tikai ar variatoru, kas ir daļa no jaunās AWD-i pilnpiedziņas sistēmas ar dinamisko vilkmes vektorēšanas kontroli.

Par dīzeļdzinējiem nekādas informācijas pagaidām nav, taču japāņiem ir tendence no šīs tehnoloģijas pakāpeniski atteikties.

Raksta foto
Foto: Toyota
 
Raksta foto
Foto: Toyota

Variācijas

Par Eiropas versiju informācijas pagaidām nav, taču ASV jaunā RAV4 būs pieejama trīs dažādās modifikācijās - XSE Hybrid, Adventure un Limited. Kā sportiskākā no tām tiek pozicionēta XSE Hybrid, kam būs glancēti spoguļu korpusi un akcenti bamperā, pazeminēts klīrenss un atšķirīga dizaina LED priekšējie lukturi, kas būs standarts pat lētākajiem hibrīdiem XLE Hybrid. Hibrīdam būs arī atšķirīgs balstiekārtas un stūres sistēmas regulējums.

Raksta foto
Foto: Toyota

Adventure tikmēr būs nedaudz robustāks dizains ar augstākiem jumta reliņiem, izteiksmīgākas riteņu arku uzlikas, agresīva radiatora reste un unikāla dizaina riteņi. Šim RAV4 modelim jau

standartā paredzēta Dynamic Torque Vectoring sistēma, kā arī Multi Terrain Select,

kas ļauj mainīt pilnpiedziņas sistēmas iestatījumus braukšanai pa sniegu, dubļiem, granti vai smiltīm.

Pēdējā versija tikmēr būs visgreznākā ar astoņos virzienos elektriski regulējamiem, ventilējamiem un apsildāmiem sēdekļiem, panorāmas jumtu, 19 collu riteņiem un citiem labumiem.

 
Raksta foto
Foto: Toyota

Cik maksās?

Šo jautājumu uzdod gandrīz visi, kas domā par automašīnas maiņu vai jaunas iegādi. Tomēr atbildes pagaidām nav pat ASV tirgū, kur jaunā RAV4 nonāks vispirms. Arī Toyota Eiropas preses dienests klusē. Bet tas arī saprotams, jo,

ja ASV modelis tiks ieviests šā gada nogalē, tad Eiropā tikai 2019.gada pirmajā ceturksnī.

Visticamāk, pilna jaunās mašīnas specifikācija tiks atklāta Parīzes auto šovā.

Raksta foto
Foto: Toyota
 
Raksta foto
Foto: Toyota

Aprīkojums

Visi ASV tirgum paredzētie RAV4 bez izņēmuma saņems multimediju sistēmu Entune 3.0, kas ietver WiFi piekļuves punktu, virtuālo asistentu Amazon Alexa, kā arī Apple CarPlay atbalstu. Par papildu samaksu būs pieejamas labāk aprīkotas sistēmas Entune 3.0 Audio Plus un Entune 3.0 Premium Audio ar astoņiem skaļruņiem un navigācijas sistēmu.

Melomāniem savukārt tiks piedāvāta iespēja patērēt naudu, iegādājoties JBL skaņu sistēmu ar 11 skaļruņiem un 800 vatu kopējo jaudu.

Bez maksas, tas ir - cenā iekļauta ir Toyota Safety Sense 2.0, kas ietver avārijas bremzēšanas sistēmu, adaptīvo kruīza kontroli, ceļa zīmju un joslu apzīmējumu lasītājus, kā arī automātiskās gaismas. Ja ar to par maz, tad, protams, varēs pavērt maciņu un iegādāties vēl dažādus noderīgus labumus.

Raksta foto
Foto: Toyota
Uz augšu