Es vienmēr saku, ka nav tāda vīriešu vai sieviešu darba. Ir tikai aizraušanās, sapņi, drosme, personīgā attieksme, raksturs, vajadzīgās spējas un smags darbs, lai to sasniegtu.
Protams, laiku pa laikam notikušas arī kļūmes, taču pat tad es nekad nešaubījos. Pat tad, ja dzirdēju kādu «nē», man tā bija kā degviela turpinājumam, esmu spēcīga personība un, ja kāds man saka nē, tas nenozīmē, ka neatradīšu citu veidu.
Kā notiek studijas? Cik daudz laika ir nepieciešams, līdz iespējams sēsties pie lidaparāta stūres?
Būtībā teoriju māca tāpat kā visās citās universitātēs, tikai papildus mums bija aizņemtas vasaras, kuras pavadījām lidlaukā netālu no Viļņas. Lidojām ar mazām lidmašīnām – Cessna 152, Cessna 172, Cessna 310. Perfektas vasaras! Tās ir labas atmiņas!
Galvenokārt studiju laikā apgūst aerodinamiku, meteoroloģiju, navigāciju, lidmašīnu darbību, lidmašīnu sistēmas, lidojumu plānošanu un kalkulēšanu, radio komunikāciju un, protams, gaisa likumus, kā arī cilvēku darbības. Tomēr aviācija ietver daudz vairāk, piemēram, to, kā strādāt komandā, kā tikt galā ar stresa situācijām utt. Varbūt tas izskatās un liekas ļoti sarežģīti, taču patiesībā tā nav. Ja cilvēks vēlas kļūt par lidaparāta pilotu – viņam būs gana daudz motivācijas studijām!
Pie lidaparāta stūres iespējams sēsties uzreiz! Vajag tikai doties uz tuvāko skolu. Pirmo lidojumu iespējams veikt jau pirmajā skolas dienā paralēli teorijas studijām. Tas ir pirmais solis. Protams, viss ir atkarīgs no vēlmēm, piemēram, tā, kādu licenci vēlies saņemt, cik stundas plāno lidot, kā arī to, kāda pieredze ir nepieciešama.