Uzņēmuma «Facebook» vadītājs Marks Zakerbergs svētdien ar lielām reklāmām vairākos Lielbritānijas laikrakstos atvainojies britiem par «uzticības laušanu», šādi reaģējot uz skandālu, ko izraisījušas ziņas, ka politisko konsultāciju uzņēmums ieguvis informāciju par 50 miljoniem sociālā tīkla lietotāju.
Zakerbergs ar reklāmām laikrakstos atvainojas britiem
«Mums ir atbildība aizsargāt jūsu informāciju. Ja mēs nevaram, mēs to neesam pelnījuši,» teikts Zakerberga parakstītajā paziņojumā, kas vairākos laikrakstos publicēts pa veselu lappusi.
Paziņojumā ir tikai melns atvainošanās teksts uz balta fona, kā arī neliels «Facebook» logo. Tas svētdien publicēts arī laikrakstā «The Observer» - vienā no avīzēm, kas publicēja rakstus par šo tēmu, izraisot «Facebook» akciju strauju kritumu.
Zakerbergs jau trešdien pēc piecas dienas ilgušās klusēšanas par «Facebook» lietotāju datu izmantošanas skandālu atzina, ka uzņēmums pieļāvis kļūdas un tam vajag sasparoties, lai atrisinātu šo problēmu.
«Es esmu strādājis, lai saprastu, tieši kas notika, un kā nodrošināt, lai tas nenotiktu atkal,» trešdien norādīja Zakerbergs.
«Svarīgākās darbības, lai novērstu, ka tas notiek atkal, mēs jau esam veikuši pirms [vairākiem] gadiem,» Zakerbergs rakstīja savā «Facebook» lapā. Piemēram, «Facebook» jau 2014.gadā samazināja ārējo lietotņu piekļuvi tīkla lietotāju datiem, tomēr daži no veiktajiem pasākumiem stājās spēkā tikai gadu pēc tam.
«Tomēr mēs arī izdarījām kļūdas, ir jādara vairāk, un mums vajag sasparoties un to izdarīt,» secināja «Facebook» vadītājs.
Jau ziņots, ka «Facebook» vadība pagājušonedēļ apturēja Lielbritānijas datu analīzes firmas «Cambridge Analytica» kontu pēc klajā nākušām ziņām, ka šī firma, kuru bija nolīgusi Donalda Trampa ASV prezidenta vēlēšanu kampaņa, var būt izmantojusi 50 miljonu ASV vēlētāju «Facebook» profilu informāciju bez viņu atļaujas.