vai fotoradaru ieviešanas programma atkal nekļūs par naudas pelnīšanas instrumentu un satiksmes drošības stiprināšana nekļūs otršķirīga.
Piemēram, gada otrajā pusē tiks apkopoti budžeta ieņēmumi, secināts, ka ieņemtā nauda no fotoradariem ir mazāka par plānoto, un atbildīgās institūcijas var tikt aicinātas uzlabot rādītājus, kā rezultātā pārvietojamos fotoradarus atkal sāktu slēpt aiz dažādiem objektiem drošībai ne pārāk bīstamās vietās.
LAMB kā Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) dalīborganizācijai ir iespēja izvērtēt labāko pieredzi valstīs, kas ir satiksmes drošības līderes Eiropā. Zviedrijā, kur ir vairāk nekā 1700 stacionāro radaru, vienlaikus strādā tikai 5 procenti no tiem, jo īpašs algoritms ar datorprogrammas palīdzību nosaka, kuri radari darbojas kurā brīdi, bet autovadītāji to nezina. Tātad nav svarīgi, lai noteikti iekasētu naudu, bet gan lai brīdinātu autovadītāju un atgādinātu par atbilstoša ātruma ievērošanas nozīmi. Šo pieredzi Latvijā varētu pārņemt, kad būsim sasnieguši vismaz ES vidējo līmeni satiksmes drošības jomā.
1994. gadā Zviedrijas valdība un vadošie uzņēmēji apvienojās kopējos centienos, lai sāktu satiksmes drošības programmu Vison Zero. Toreiz zviedri paziņoja: panāksim, ka mūsu valstī avārijās neiet bojā neviens cilvēks. Iespējams, ka daudzi to uzskatīja par skandināvu populismu, tomēr šā brīža statistikas dinamika liecina, ka zviedru mērķis ir sasniedzams.
Fotoradaru galvenais uzdevums ir atgādināt par ātruma ierobežojumiem, nevis sodīt, jo svarīgāk ir panākt, lai autovadītāji brauc ar atbilstošu ātrumu, nevis iekasēt pēc iespējas vairāk naudas. Informācija plašsaziņas līdzekļos liecina, ka 2017. gadā tikai par fotoradaru fiksētu pārsniegtu ātrumu ir izrakstīti sodi par 11,8 miljoniem eiro. Situācija satiksmes drošības jomā signalizē, ka Latvijā vēl daudz darāmā, tādēļ soda naudās iekasētie līdzekļi būtu jāiegulda tieši satiksmes drošības programmās. Fotoradaru mērķis būs sasniegts nevis tad, kad budžetā nonāks ieplānotie sodi, bet tad, kad soda naudās tiks iekasēta apaļa nulle, jo nebūs pārkāpumu.