Viņa arī norādīja, ka Lietuvā un Igaunijā bieži uzvirmo pārmetumi, ka viss notiekot Latvijas interesēs, jo latviete vada šo kopuzņēmumu. Rubesa pastāstīja, ka šādos gadījumos var norādīt uz savu Kanādas «līdzpilsonības karti».
Šajā situācijā svarīgs jautājums ir iepirkumu veikšana, kur katrai valstij ir savas intereses. Pašlaik grūti ir nonākt līdz kopsaucējam un bieži vien kavējas lēmumu pieņemšana, skaidroja «RB Rail» valdes priekšsēdētāja.
Viņa arī norādīja, ka viens no svarīgākajiem uzdevumiem pašlaik ir trases dizaina tehnisko uzdevumu «uzstādīšana» jeb sagatavošana, kas ir 800 lappušu dokuments, kas pašlaik tiek pētīts visu trīs valstu satiksmes ministrijās. Jau šajā jautājumā parādoties atšķirības uzskatos, kādiem standartiem ir jābūt.
Tāpat jāstrādā pie biznesa plāna, kā arī pie jautājuma par vilcienu darbināšanu jeb praktisko kustību, iesaistot arī Polijas un Somijas pārstāvjus. Drīzumā tiks pieteikts pētījuma veicējs par «Rail Baltic» dzelzceļa infrastruktūras pārvaldīšanu. Šis pētījums ir viens no «sāpīgākajiem punktiem» Lietuvas kolēģiem, norādīja Rubesa, sīkāk gan šajā jautājumā neiedziļinoties.