Ferrari 488 GTB sportiskāko ielas modeli dēvēs par Pista

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ferrari

Ferrari klāstā savulaik ir bijušas V8 modeļu īpašās versijas 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia un 458 Speciale. Svaigākā šīs kategorijas «standarta» modeļa 488 GTB īpašo ielas versiju tikmēr nolemts dēvēt par Pista, kas itāļu valodā nozīmē «trase».

Ja salīdzina ar 488 GTB, 488 Pista ir par veseliem 90 kilogramiem vieglāks un sver tikai 1280 kilogramus. Te jāpateicas titāna, magnija un citu eksotisku materiālu lietojumam mašīnas un tās komponenšu izgatavošanā.

Šī masa jāpārvieto uzlabotam 3,9 litru V8 twin-turbo motoram, kurš piedzīvojis jaudas lēcienu par 50 zirgspēkiem līdz 720 ZS pie 8000 apgr./min. Tādējādi katrs motora darba tilpuma litrs dod 185 zirgspēkus.

Ferrari norāda, ka motora maksimālais griezes moments ir augstāks visā apgriezienu diapazonā, bet tā maksimālā vērtība tiek sasniegta pie 3000 apgr./min. un ir 770 Nm.

Ar šādiem parametriem 488 Pista spēj 100 km/h sasniegt 2,85 sekundēs, 200 km/h - 7,6 sekundēs un maksimāli attīsta vairāk nekā 340 km/h. Salīdzinājumam: 670 ZS 488 GTB sprintam nepieciešamas 3 sekundes, bet maksimālais ātrums ir 330 km/h.

Raksta foto
Foto: Ferrari

488 Pista izstrādē Ferrari inženieri izmantojuši visas zināšanas, kas gūtas sacīkšu mašīnu 488 GTE un 488 Challenge izstrādē, kā arī Formula 1 sacensību seriālā. Izmantojot tās, veidota mašīnas aerodinamika, priekšējais spoilers, mašīnas apakšas dizains, kas kopā ar citādākas formas aizmugurējo antispārnu palielina piespiedējspēku par 20%.

Raksta foto
Foto: Ferrari

Labāka aerodinamika nav vienīgais, kas pilotam palīdzēs kontrolēt 488 Pista. Talkā nāks jaunākais elektroniski vadāmais diferenciālis E-Diff3 un F1-Trac vilkmes kontrole. Piedevām 488 Pista būs pirmais Ferrari, kas iegūs Ferrari Dynamic Enhancer sistēmu, kas ar Ferrari programmatūras starpniecību elektroniski regulēs spiedienu bremžu skavās, lai braukšana pagriezienos un no tiem būtu vēl intuitīvāka un paredzamāka. Tāpat šis ir vēsturē pirmais ielas Ferrari, kam varēs pasūtīt 20 collu oglekļa šķiedras riteņu diskus.

Uz augšu