Noteikta «Rail Baltica» dzelzceļa trase un teritoriālais plānojums visās trīs Baltijas valstīs

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Edijs Pālens/LETA

Visās trīs Baltijas valstīs noteikta dzelzceļa trase un teritoriālais plānojums, informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail», kas ir dzelzceļa projekta īstenotājs, izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

Viņa norādīja, ka vakar, 14.februārī, Igaunijas Valsts pārvaldes ministrija apstiprināja teritoriālo plānu «Rail Baltica» dzelzceļa līnijai Igaunijā, nosakot galīgo trases novietojumu un detalizēto dzelzceļa tehniskās izpētes risinājumu.

Latvijas valdība 2016.gada augustā apstiprināja teritoriālo plānojumu visai trases līnijai Latvijā, kam 2017.gada janvārī sekoja arī Lietuvas valdības lēmums par dzelzceļa trases novietojumu Lietuvā no Kauņas līdz Lietuvas-Latvijas robežai. Patlaban dzelzceļa posmā Kauņa-Lietuva/Polijas robeža noris papildus izpēte par dzelzceļa līnijas uzlabošanas iespējām.

«Līdz ar Igaunijas lēmumu ir noslēdzies process, kurā tika noteikts trases teritoriālais plānojums un detalizētais dzelzceļa tehniskās izpētes risinājums visās Baltijas valstīs,» atzīmēja Rubesa.

Atbilstošākais risinājums galīgajam trases plānojumam Igaunijā rasts, noturot publiskās apspriešanas par jaunā dzelzceļa novietojumu Harju, Raplas un Pērnavas apriņķos, kurus trase šķērsos. Plānošanas procesā par «Rail Baltica» dzelzceļa trasi Igaunijā noturētas 86 publiskās apspriešanas, kuru laikā tika uzklausīts nevalstisko organizāciju un reģionā dzīvojošo iedzīvotāju viedoklis. Kopumā publiskās apspriešanas par trases novietojumu pulcēja 4214 dalībniekus un ieinteresētās puses.

«Teritoriālais plānojums un detalizētais dzelzceļa tehniskās izpētes risinājums ir būtiska aktivitāte «Rail Baltica» projekta plānošanas posma ietvaros, kas šobrīd ir noslēdzies. Turpmāk pastiprināti strādāsim pie visaptveroša sākotnējā tehniskā risinājuma izstrādes un detalizēta būvprojekta veidošanas «Rail Baltica» infrastruktūrai visās trīs Baltijas valstīs,» teica Rubesa.

«RB Rail» ir centrālais «Rail Baltica» projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas-Polijas robežai.

Jaunākie dati liecina, ka «Rail Baltica» izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko paredzēts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu.

Svarīgākais
Uz augšu