Dzesēšanas šķidrums - antifrīzs
Antifrīzs (reizēm tautā to mēdz saukt arī par tosolu) parasti vecākām automašīnām kalpo divus vai trīs gadus, jaunākajos auto modeļos tā darba mūžs ir ilgāks – līdz pat desmit gadiem vai vispār antifrīzu nav paredzēts mainīt, protams, ja nerodas tehniskas problēmas, kuru novēršanai nepieciešams remonts. Pārbaudīt dzesēšanas šķidrumu var pavisam viegli - jāatver dzesēšanas šķidruma tvertnes vāks un jānovērtē antifrīza vizuālais izskats.
Ja tas līdzinās duļķainam kokteilim, tad dzesēšanas šķidrums ir jāmaina.
Parasti antifrīzi ir zilā, nedaudz retāk - zaļā vai sarkanā krāsā. Krāsai nav nozīmes, taču tā ir labs palīgs, lai šķidruma noplūde būtu vieglāk pamanāma. Iegādājoties jaunu antifrīzu, svarīgi atcerēties, ka sasalšanas temperatūra nedrīkst būt augstāka par -30 grādiem pēc Celsija, vārīšanās temperatūra nedrīkst būt zemāka par 120 grādiem un sārmiem jāpārsniedz 2,5 pH līmenis.
Izvēloties mazgāšanas šķidrumu, krāsai nav ietekmes uz tā mazgājošajām, pretsasalšanas vai smaržas īpašībām. Taču uzmanība ir jāpievērš cenai, jo tā norāda uz preces kvalitāti, proti, lētākiem šķidrumiem ir tikai viena funkcija – nomazgāt stiklu. Kvalitatīvi ražotam logu mazgāšanas šķidrumam nav nelabvēlīgas iedarbības uz virsbūves lakas kārtu, krāsojumu, stiklu, polikarbonāta detaļām un gumiju.
Pēc Pavlova stāstītā, izvēloties jebkuru no augstāk minētajiem šķidrumiem, ir jāpievērš uzmanība, lai tas nekaitē veselībai! Piemēram, iegādājoties logu mazgāšanas šķidrumu, ir nepieciešams pārliecināties, ka tā sastāvā nav metilspirta, acetona, izopropila alkohola (IPA), etilēndiamīntetraetiķskābes (EDTA), fosfātu, amīnu un nitrītu.
Materiāls tapis sadarbībā ar «Inchcape Motors Latvia».