Šādu gadījumu atklāšanu apgrūtina atbilžu iegūšana no sociālajiem tīkliem. Uz jautājumu, vai KNAB ir pieprasījis Facebook informāciju par reklāmas izdevumiem, Jaunskunga «peld»: «Nekomentēšu, vai tas ir konkrēti Facebook, Twitter vai cits interneta portāls, bet bieži atbildēm uz mūsu pieprasījumiem ir noraidošs saturs.» Sociālie tīkli esot gatavi sniegt informāciju tikai kriminālprocesos, bet KNAB partiju finanses kontrolē administratīvi.
Jaunskunga cer, ka nākotnē ledus izkustēsies, piesaucot Facebook dibinātāja Marka Zukerberga publiski pausto apņēmību padarīt platformā izvietotās politiskās reklāmas caurspīdīgākas. Šim paziņojumam sekojuši arī citi – gan par to, ka platformas lietotāji varēs noskaidrot, vai uz viņiem mērķēja Krievijas Internet Research Agency reklāmas, gan to, ka politisko reklāmu izvietotājiem būs jāapliecina sava identitāte un skaidri jānorāda maksātājs. Facebook arī iecerējis izveidot reklāmu arhīvu par pēdējiem četriem gadiem ar iespēju meklēt sponsorētos ierakstus. Šajā arhīvā būtu redzama reklāmai iztērētā naudas summa, sasniegtā auditorija un tās pamatdati (vecums, atrašanās vieta, dzimums u.c.). Taču pagaidām tie ir tikai plāni, bez konkrētiem datumiem to īstenošanai dzīvē.
KNAB nav vienīgie, kas nezina, kā kontrolēt partiju un politiķu tēriņus internetā – tāda pati situācija ir Lietuvā un Igaunijā, kur uzraugi arī sāk mosties un atzīst, ka tā ir problēma, Re:Baltica norāda abu valstu eksperti.
Nekādas izmaiņas likumdošanā, lai risinātu izgaismotās problēmas, līdz Saeimas vēlēšanām nav gaidāmas – ar atbildīgo parlamenta komisiju panākta vienošanās, ka spēles laikā noteikumus nemainīs. Pēc vēlēšanām, ņemot vērā pieredzi, varētu domāt par izmaiņām likumos. Pagaidām KNAB tik vien kā cer, ka gandrīz divreiz lielāks finansējums (32 tūkstoši eiro) monitoringam un jauni tehniski rīki ļaus kvalitatīvāk kontrolēt partiju reklāmas sociālajos tīklos. Birojs arī plāno izveidot interaktīvu karti, kur varēs redzēt partiju tēriņus iepretim atļautajiem griestiem, lai vēlētāji varētu ziņot par iespējamiem pārkāpumiem.
Tikmēr politiķi droši var solīt piena upes un ķīseļa krastus, lai iegūtu vēlētāju sirdis. «Rīgas vēlēšanās mani satrauca, ka visi sacenšas kā lielveikali — uz atlaidēm, maksājumiem, kamēr par saturu vai idejām ir ļoti maz [reklāmu],» saka Mārtiņš Kālis. Lai gan viņš nav pamanījis, ka redzētās reklāmas viņu ietekmētu, viņš atzīst – «gan jau, ka ietekmē».