Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Pirmā tikšanās: Volkswagen T-Roc Rīgā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Daudzi, domājams, atceras, ka astoņdesmitajos gados Volkswagen Golf bija pieejams arī Syncro versijā ar paaugstinātu klīrensu un pilnpiedziņu. Šā modeļa ideoloģiskais mantinieks ir T-Roc - krosovers ar austāku sēdpozīciju, paaugstinātu klīrensu un pilnpiedziņas opciju.

Otrdien, 9.janvārī, Rīgā notika jaunā Volkswagen krosovera Baltijas mēroga prezentācija, kuras gaitā aicinātie viesi varēja ne tikai uzzināt faktus par kompakto modeli un tā tiešajiem konkurentiem, mieloties ar uzkodām un baudīt kafiju, bet

T-Roc arī izmēģināt darbībā un paskatīties, kā tas izskatās uz pārējo auto fona Rīgas ielās.

Jāsaka, ka izskatās pat ļoti labi. Tas, protams, zināmā mērā atkarīgs arī no automobiļa virsbūves krāsas (būs iespējama arī virsbūve divos toņos), kam pelēcīgajos, drūmajos siltā janvāra apstākļos piestāv būt košai un uzkrītošai, taču arī formu ziņā T-Roc ir simpātisks. Jau no attāluma redzams, ka

tas ir Volkswagen, taču ar modelim specifiskām virsbūves proporcijām un kupejisku jumta līniju.

Volkswagen dizaina valoda šeit piedzīvojusi jaunu interpretāciju, un dizaineriem te ir daudz ko stāstīt. Parastais lietotājs turpretī novērtēs tikai to, ka T-Roc ir kompakts, taču vizuāli agresīvs krosovers ar priekšējiem virzienrādītājiem, kas ir nevis līnija vai prasta lampiņa, bet gan sarežģīta ģeometriska figūra turpat, kur atrodas dienas gaitas lukturi - bampera stūros.

Foto: Jānis Škapars/TVNET

Gabarītu ziņā T-Roc faktiski ir liekams vienā kategorijā ar Golf. Krosovers gan ir nedaudz īsāks un ar īsāku riteņu bāzi, taču augstumā un platumā tas pārspēj kompaktklases etalonu, un arī bagāžnieks tam ir lielāks - 445 pret 380 litriem. Riteņu bāze, kas ir 2603 mm (par 34 mm īsāka nekā Golf), nelabvēlīgi ietekmē plašumu aizmugurējā sēdeklī, taču praktiskais tests ar sevi pie stūres un sevi attiecīgajā sēdvietā aizmugurē parādīja, ka vietas pietiek un ceļi gar sēdekļa atzveltni nerīvējas. Un, tā kā aizmugurējā sēdekļa atzveltne ir patīkamā slīpumā, sēdēt aizmugurē ir ērti.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Par priekšējo sēdekli komentāru nav, jo ar ergonomiku kā allaž viss ir kārtībā. Labāk aprīkotajos T-Roc gan būs stūre, uz kuras podziņu ir ļoti daudz, un tā nepilda tikai virziena maiņas funkcijas, taču jaunais saimnieks pieradīs. Tāpat pieradīs arī pie modernās multimediju stacijas košā 8 collu skārienekrāna. Kopumā ņemot, tā lietotāja saskarne šķiet pazīstama, taču būs vajadzīgs laiks, iekams operēšana ar skārienjutīgo virsmu ies kā no rokas. Kā salīdzinājums gan varētu derēt jauna viedtālruņa iegāde - arī tādā gadījumā lietotājs ierīci iepazīst soli pa solim.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
Volkswagen T-Roc dzinēju paletē šobrīd atrodami trīs benzīna un tikpat daudzi dīzeļdzinēji.

Mazākais ir 1 litra benzīna turbo motors ar trim cilindriem un 115 ZS. Šim motoram komplektā nāk tikai sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba, caur kuru vilkmi saņem priekšējās ass riteņi. Citu opciju nav.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Nākamais benzīna motoru hierarhijā, un to noteikti vajadzētu apsvērt kā opciju, dodoties uz dīlera salonu, ir 1,5 litru četru cilindru turbo motors ar 150 ZS un diviem cilindriem, kas automātiski atslēdzas, ja slodze ir neliela un vienmērīga. Šis motors, starp citu, konkursā

Latvijas Gada auto 2018 no žūrijas saņēma Inovācijas balvu un pamatoti.

Sanāca motoru iepazīt automobilī Škoda Karoq, un jāsaka, ka tas lieliski apvieno minimālas vibrācijas, pietiekamu jaudu, kad nepieciešams, un degvielas ekonomijas prasmi.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Visbeidzot benzīnnieku saimes kronis šobrīd ir 2 litru turbomotors ar 190 zirgspēkiem, un tas ir vienīgais starp benzīna agregātiem, kas pieejams tikai ar DSG pārnesumkārbu un tikai ar pilnpiedziņu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Dīzeļdzinēju saimi tikmēr veido 1,6 litru TDI ar 115 ZS un 2 litru TDI ar 150 vai 190 ZS. Arī šeit jaudīgākais motors pieejams tikai kombinācijā ar DSG un 4MOTION. Kā T-Roc brauc? Ar 150 zirgspēku dīzeļdzinēju un DSG pārnesumkārbu viegli un pietiekami dinamiski un, kas ir būtiski pilsētā, auto piemīt laba pagriežamība, tā ka šauras stāvvietu spraugas vai pārpildītas dzīvojamo rajonu sētas būs tieši laikā.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lai vai kā, T-Roc ir ieradies un tā ir laba vēsts jaunu automobiļu pircējiem, kuri vēl ir tikai sava auto meklējumos. Jāpiebilst vienīgi, ka

ar 18 500 eiro sākuma cenu tas ieņem vietu analoga izmēra krosoveru dārgajā galā.
Foto: Ingars Tenis, TVNET
Uz augšu