Pagājušas vien dažas dienas, kad jau saņemti daži desmiti sūdzību par to, ka «Taxify» Jaungada naktī pamatīgi palielināja tarifus, TVNET informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā.
Sāk saņemt sūdzības saistībā ar «Taxify» paaugstinātajiem tarifiem
Iesniegums parasti tiek izskatīts viena mēneša laikā.
Ziņots, ka mobilās lietotnes «Taxify» Vecgada vakarā un Jaungada naktī vairākas reizes paaugstinātais pārvadājumu tarifs pārsniedza Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus, līdz ar to šāda rīcība bija prettiesiska.
Departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola skaidro, ka mobilā lietotne «Taxify» brīdināja, ka Vecgada vakarā un Jaungada naktī tiks paaugstināti tarifi, taču norādīja, ka tie atbildīs Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktajiem taksometru maksimālajiem tarifiem.
Satiksmes departaments atgādina, ka pasažieru komercpārvadājumus ar taksometriem Rīgas pilsētas administratīvās teritorijas robežas ietvaros drīkst veikt tikai atbilstoši tarifiem, kas saskaņā ar noteikumiem ir šādi: taksometra nolīgšanas tarifs - 2,13 eiro, attāluma tarifs - 0,71 eiro par kilometru un laika tarifs - 0,14 eiro par minūti. Saskaņā ar noteikumiem augstākus tarifus piemērot nedrīkst.
«Ja «Taxify» uzdod programmā strādājošajiem taksometru vadītājiem paaugstināt tarifus, kas pārsniedz viņu pārvadātāja licencē noteiktos, šoferi ir spiesti rīkoties pretlikumīgi. Pārvadātājs par šādu rīcību var saņemt administratīvo sodu līdz pat 700 eiro apmērā, kā arī var draudēt licences anulēšana,» norāda Ahuna-Ozola.
Kā ziņots, arī 2016.gada Vecgada vakarā mobilā aplikācija «Taxify» vienreizēji plānoja paaugstināt pārvadājumu tarifus četras līdz septiņas reizes, kas neatbilda Rīgas domes saistošo noteikumu prasībām.
Dome panāca vienošanos ar uzņēmuma «Taxify» dibinātāju Martinu Villigu par to, ka 2016.gada izskaņā tarifu paaugstinājumu neveiks un ka Rīgas dome meklēs juridiskus risinājumus, lai mainītu esošos noteikumus un ļautu taksistiem piemērot vienreizēju tarifu paaugstinājumu.