Sankciju kontekstā Ziemeļkoreja nav mainījusi un acīmredzot arī neplāno mainīt savu politiku attiecībā uz ārvalstu investīciju piesaistīšanu. Saskaņā ar Phenjanas uzskatu investīcijas Ziemeļkorejā ir investoru privilēģija, nevis Phenjanas nepieciešamība. Realitātē tas nozīmē, ka investoriem ir jābūt gataviem tam, ka viņu īpašumi Ziemeļkorejā tiek nacionalizēti, bet viņi paši padzīti no valsts.
Un galu galā turpina pasliktināties Ziemeļkorejas attiecības Ķīnu, kas ir galvenā tās sadarbības partnere. Ziemeļkoreja pat gāja tik tālu, ka apsūdzēja Ķīnu un Krieviju, kas arī ir nozīmīga tās sadarbības partnere, reģionālās drošības mazināšanā, piekāpjoties ASV spiediena priekšā.
Lai arī draudzība ar Maskavu Phenjanai nav tik būtiska, labu attiecību saglabāšana ar Pekinu ir izšķiroši svarīga, jo Ziemeļkorejas izolācija no Ķīnas, kas ir galvenā tās tirdzniecības partnere, var nozīmēt neizbēgamu Ziemeļkorejas ekonomikas sabrukumu.
Ņemot to vērā, ir jocīgi, ka Phenjana nevis dara visu iespējamo, lai attiecības ar Ķīnu uzlabotu, bet tieši otrādi – rīkojas tā, lai attiecības vēl vairāk pasliktinātos.
Viens no Ziemeļkorejas raķešu programmas pēdējiem soļiem varētu būt tās raķetes pārlidošana pār ASV teritoriju, tādējādi uzskatāmi izrādot tās «raķešu muskuļus». Tas arī būtu spēcīgs signāls visai pasaulei, ka tagad ir vēl viena valsts, kura neietilpst ANO Drošības padomē, kuras ballistiskās raķetes var izdarīt militāru triecienu ASV.
Šāda Ziemeļkorejas «muskuļu» izrādīšana, ņemot vērā pašreizējā ASV prezidenta temperamentu, varētu beigties ar ASV atbildes reakciju, kam savukārt var būt neprognozējamas sekas.
Pat ja ASV un Ziemeļkorejas starpā neizceļas militāra sadursme, starp abām valstīm varētu sākties aukstais karš.
Tomēr Ziemeļkoreja ir krietni nabadzīgāka par Padomju Savienību, kas arī ir bijusi aukstā kara apstākļos ar ASV, tāpēc ir diezgan ticami, ka šim aukstajam karam būs tāds pats iznākums kā iepriekšējam, kas šajā gadījumā nozīmētu Ziemeļkorejas pilnīgu sabrukumu.