Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Kāds lietuvietis nolēmis šķirties no Lamborghini, ko pilnveidojis Horacio Pagani

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: RM Sotheby's

Izsoļu nams RM Sotheby’s izsolē Parīzē plāno atrast jaunu saimnieku vienam no 650 Lamborghini Countach, kas tika izlaisti, atzīmējot slavenā Ferrari konkurentu uzņēmuma dibināšanas 25.jubileju.

1963.gadā dibinātais Lamborghini ceturtdaļgadsimta jubileju svinēja 1988.gadā. Tad arī tika sākta dzimšanas dienas Countach izgatavošana.

To pilnveidošanai tika piesaistīts cita, tiesa gan, toreiz vēl neeksistējoša itāļu autobūves uzņēmuma Pagani dibinātājs un vadītājs Horacio Pagani.

Sotheby’s rīcībā esošais baltais Countach eksemplārs ir būvēts 1989.gadā un pirmajam saimniekam Zviedrijā tika piegādāts 1991.gada vasarā, liecina Sotheby’s interneta vietnē pieejamā informācija. Zviedrs ar šo auto savā laikā nobrauca 3643 kilometrus, pēc kā automobili 2014.gadā pārdeva nākamajam saimniekam Vācijā.

Pie šā cilvēka auto neuzturējās ilgi, un arī nobraukti kopš tā laika ir tikai 2 kilometri.

Pēc tam auto tika pārvests uz Lietuvu, kur arī nav lietots, un šobrīd ar 3645 kilometru nobraukumu ir nonācis pie Sotheby’s.

Tāpat kā citiem Countach 25th Anniversary, arī šim automobilim bija gandrīz 500 «pavisam nelielu» uzlabojumu, ko par nepieciešamiem uzskatīja Pagani. Tehnisku atšķirību, salīdzinot ar Countach 5000QV, nebija, taču komforta ziņā jubilejas modelis bija pārāks.

Raksta foto
Foto: RM Sotheby's

Cita starpā tam ir elektriski paceļami un nolaižami logi, kā arī elektriski regulējami sēdekļi. Arī stūre ir cita, bet gaisa kondicionēšanas sistēma strādā labāk.

Pagani bija iecerējis un arī īstenoja dizaina izmaiņas, turklāt tās ir arī funkcionālas.

Piemēram, gaisa savācēji no oglekļa šķiedras izgatavotajos bamperos labāk pilda savas funkcijas nekā standarta modelī. Un arī piešķir mašīnai citādāku izskatu.

Astoņdesmito gadu kantaino automobili Lamborghini apgādāja ar 5,2 litru V12 atmosfērisko motoru ar 455 ZS. Ar tiem ir gana, lai šis auto līdz 100 km/h paātrinātos mazāk nekā 5 sekundēs un sasniegtu gandrīz 300 km/h maksimālo ātrumu.

Raksta foto
Foto: RM Sotheby's
Uz augšu